Nový technický ředitel Sauberu tvrdí, že tým může ještě letos učinit znatelný pokrok. Prozradil také, že již zahájili práce na budoucím voze.
Key věří, že posun vpřed je letos reálný, protože ví, co přesně musí na současném voze vylepšit. Nepůjde to ale příliš rychle: "Pro některé problémy neexistují rychlá řešení. Kvůli jistým vlastnostem současného monopostu je třeba vyvinout a vyrobit nové šasi, což chvíli trvá. Budeme na tom pracovat tak rychle, jak to jen bude možné, abychom učinili pokrok.
Stanovili jsme si cíle, jsou velmi ambiciózní. Určitě se můžeme posunout vpřed startovním polem, konkurence je ale silná, takže musíme udělat vše, co je v našich silách, abychom vyvíjeli rychleji než ostatní."
A jak to vypadá s vozem pro příští rok? "Práce na něm již začaly. Vyhodnocujeme různé návrhy, máme dlouhý seznam nápadů a věcí, na které se chceme podívat. Tým proto již odvedl spoustu práce na pozadí, abychom zjistili dopad změn v pravidlech, která pro rok 2011 již známe. Navíc máme nápady, kde bychom se měli zlepšit ve srovnání s letošním vozem. Tento proces tedy již probíhá.
Žezlo předáno - vlevo nový technický ředitel Sauberu James Key, vpravo Willy Rampf
Mám již představu o plánu, jak rozdělit vývoj letošního a budoucího vozu, aby to vyhovovalo struktuře týmu. K větším změnám dojde během několika týdnů. Hodně ještě záleží na tom, jak se změní předpisy a situace kolem pneumatik, což musíme pozorně sledovat," prozrazuje technický ředitel Sauberu.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.