Dle generálního ředitele Ferrari Amedea Felisy budou muset být v roce 2013 při přechodu na menší přeplňovaný motor zohledněny také špičkové technologie pro úsporu paliva.
Dle dosavadních jednání týmů se zdá pravděpodobné, že monoposty Formule 1 bude od roku 2013 pohánět 1,5litrový motor o výkonu přibližně 670 koní.
Dle generálního ředitele Ferrari by měly být týmy odvážnější vůči přejímání výsledků nejnovějších výzkumů a využít ekonomičtější koncepty přímého vstřiku paliva (GDI).
Formule 1 by se adaptací takových motorů stala celkově zajímavější pro celý automobilový průmysl.
"Má-li F1 vyvinout něco užitečného pro reálný silniční provoz, pak by přeplňovaný motor s přímým vstřikem byl nejlepším řešením. My bychom to podpořili. Je to nejlepší zvýšení efektivity a využitelnosti motorů," dodává Felisa.
Převodovka Ferrari pro sezónu 2010
Šéf Mercedesu Norbert Haug již dříve prohlásil, že očekává nasazení menších motorů v F1, zároveň však ekologům vyslal upozornění: "Na Formuli 1 je fantastické to, že je rychlá, hlučná a pohybuje se na limitu. Můžeme diskutovat o 'zelených' návrzích, musí však být řízena technicky. Pokud poletíte z Evropy do Japonska [Boeingem] 747, spotřebuje více paliva, než F1 za celou sezónu. Je třeba se na to dívat komplexně.
Musíme dbát na to, abychom vyráběli co nejčistější vozy. Motor bude v roce 2013 zmenšen, protože je třeba snížit spotřebu paliva a uhlíkové emise. Jenže si nesmíme myslet, že vůz s motorem o výkonu 700 koní bude to nejekologičtější vozidlo, protože to by nebylo dobré."
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.