Dle generálního ředitele Ferrari Amedea Felisy budou muset být v roce 2013 při přechodu na menší přeplňovaný motor zohledněny také špičkové technologie pro úsporu paliva.
Dle dosavadních jednání týmů se zdá pravděpodobné, že monoposty Formule 1 bude od roku 2013 pohánět 1,5litrový motor o výkonu přibližně 670 koní.
Dle generálního ředitele Ferrari by měly být týmy odvážnější vůči přejímání výsledků nejnovějších výzkumů a využít ekonomičtější koncepty přímého vstřiku paliva (GDI).
Formule 1 by se adaptací takových motorů stala celkově zajímavější pro celý automobilový průmysl.
"Má-li F1 vyvinout něco užitečného pro reálný silniční provoz, pak by přeplňovaný motor s přímým vstřikem byl nejlepším řešením. My bychom to podpořili. Je to nejlepší zvýšení efektivity a využitelnosti motorů," dodává Felisa.
Převodovka Ferrari pro sezónu 2010
Šéf Mercedesu Norbert Haug již dříve prohlásil, že očekává nasazení menších motorů v F1, zároveň však ekologům vyslal upozornění: "Na Formuli 1 je fantastické to, že je rychlá, hlučná a pohybuje se na limitu. Můžeme diskutovat o 'zelených' návrzích, musí však být řízena technicky. Pokud poletíte z Evropy do Japonska [Boeingem] 747, spotřebuje více paliva, než F1 za celou sezónu. Je třeba se na to dívat komplexně.
Musíme dbát na to, abychom vyráběli co nejčistější vozy. Motor bude v roce 2013 zmenšen, protože je třeba snížit spotřebu paliva a uhlíkové emise. Jenže si nesmíme myslet, že vůz s motorem o výkonu 700 koní bude to nejekologičtější vozidlo, protože to by nebylo dobré."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.