Dle generálního ředitele Ferrari Amedea Felisy budou muset být v roce 2013 při přechodu na menší přeplňovaný motor zohledněny také špičkové technologie pro úsporu paliva.
Dle dosavadních jednání týmů se zdá pravděpodobné, že monoposty Formule 1 bude od roku 2013 pohánět 1,5litrový motor o výkonu přibližně 670 koní.
Dle generálního ředitele Ferrari by měly být týmy odvážnější vůči přejímání výsledků nejnovějších výzkumů a využít ekonomičtější koncepty přímého vstřiku paliva (GDI).
Formule 1 by se adaptací takových motorů stala celkově zajímavější pro celý automobilový průmysl.
"Má-li F1 vyvinout něco užitečného pro reálný silniční provoz, pak by přeplňovaný motor s přímým vstřikem byl nejlepším řešením. My bychom to podpořili. Je to nejlepší zvýšení efektivity a využitelnosti motorů," dodává Felisa.
Převodovka Ferrari pro sezónu 2010
Šéf Mercedesu Norbert Haug již dříve prohlásil, že očekává nasazení menších motorů v F1, zároveň však ekologům vyslal upozornění: "Na Formuli 1 je fantastické to, že je rychlá, hlučná a pohybuje se na limitu. Můžeme diskutovat o 'zelených' návrzích, musí však být řízena technicky. Pokud poletíte z Evropy do Japonska [Boeingem] 747, spotřebuje více paliva, než F1 za celou sezónu. Je třeba se na to dívat komplexně.
Musíme dbát na to, abychom vyráběli co nejčistější vozy. Motor bude v roce 2013 zmenšen, protože je třeba snížit spotřebu paliva a uhlíkové emise. Jenže si nesmíme myslet, že vůz s motorem o výkonu 700 koní bude to nejekologičtější vozidlo, protože to by nebylo dobré."
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.