Monoposty Formule 1 a další vybavení dorazily letecky do Evropy až dnes odpoledne. Zdržení ma na svědomí aktivita islandského vulkánu, jenž ochromil evropská letiště a před Velkou cenou Španělska trochu potrápila logistiky jednotlivých týmů.
Ačkoliv velká část zaměstnanců a personálu F1 je stále v Číně, týmy si mohou vydechnout - vozy s dalším vybavením již jsou v Evropě vyložené z letadel a směřují do továren jednotlivých týmů.
Letadla FOM (Formula One Managementu) zůstala uvězněna na počátku týdne v Evropě, kdy vstoupila v platnost omezení letového provozu, kvůli kterým nemohla do Šanghaje odletět. Do Číny nakonec dorazila a včera byla také naložena.
Podle šéfa Red Bullu jejich přípravy na další závod nebudou drobným zpožděním příliš narušeny: "Díky týdenní pauze navíc mezi Velkou cenou Číny a Španělska bude dopad na přípravy omezený. Stále nám zbývá více než jeden týden na přípravu vozů a spousta dílů pro další závod se vyrábí právě zde v továrně. Továrny se zdržení nijak nedošlo - obrat komponentů se sice zpozdil o dva či tři dny, protože však máme na přípravu o týden navíc, nezpůsobí nám to žádné velké problémy.
Technika Renaultu dorazila do továrny v Enstone dnes v 11 hod dopoledne
S návratem letadel naloženými technikou se vytrácejí obavy o průběh Velké ceny Španělska - ta by se tedy měla bez problémů uskutečnit v plánovaném termínu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.