Mark Webber na Red Bullu byl nejrychlejší ve třetím měřeném tréninku před sobotní kvalifikací na okruhu v Šanghaji. O 0,24 vteřiny pomalejší byl pomalejší McLaren Lewise Hamiltona.
Za nimi se seřadili jejich týmoví kolegové: třetí příčku obsadil Sebastian Vettel a čtvrtou Jenson Button před Fernandem Alonsem na Ferrari. Nejrychlejší Webberovo kolo však bylo o 0,106 vteřiny pomalejší než včerejší čas vítěze druhého tréninku Hamiltona.
I třetí trénink byl přerušen červenými vlajkami - po včerejší bizardní nehodě Buemiho dnes havaroval v poslední zatáčce Vitalij Petrov. Renault tak bude mít plné ruce práce, aby stihl jeho monopost připravit pro kvalifikaci. Rus byl příliš široký, přeskákal přes štěrkovou zónu a předkem vrazil do bariéry z pneumatik.
Havárie Vitalije Petrova ve třetím tréninku
Po restartu všichni zkoušeli v rámci přípravy na kvalifikaci jízdy s menším množstvím paliva na měkké směsi. Do té doby byl nejrychlejší McLaren na tvrdých pneumatikách, pak ale zabral Webber a přeskočil Hamiltona. U Red Bullu strávili mechanici nějaký čas opravou Vettelova levého předního kola.
Williams testoval žraločí ploutev pro svou verzi F-kanálu na Barrichellově voze. Včera jí vyzkoušet nestihly kvůli zpoždění, které mají na svědomí čínští celníci. Neotestovali ji proto tak důkladně, jak si původně přáli.
U Ferrari Massa výrazněji zaostal za Alonsem, což bylo způsobeno tím, že se dostal do provozu - resp. ve vlásence ve svém finálním kole za Karuna Chandhoka, za což ho mu hned pěkně pohrozil zaťatou pěstí.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.