Mark Webber na Red Bullu byl nejrychlejší ve třetím měřeném tréninku před sobotní kvalifikací na okruhu v Šanghaji. O 0,24 vteřiny pomalejší byl pomalejší McLaren Lewise Hamiltona.
Za nimi se seřadili jejich týmoví kolegové: třetí příčku obsadil Sebastian Vettel a čtvrtou Jenson Button před Fernandem Alonsem na Ferrari. Nejrychlejší Webberovo kolo však bylo o 0,106 vteřiny pomalejší než včerejší čas vítěze druhého tréninku Hamiltona.
I třetí trénink byl přerušen červenými vlajkami - po včerejší bizardní nehodě Buemiho dnes havaroval v poslední zatáčce Vitalij Petrov. Renault tak bude mít plné ruce práce, aby stihl jeho monopost připravit pro kvalifikaci. Rus byl příliš široký, přeskákal přes štěrkovou zónu a předkem vrazil do bariéry z pneumatik.
Havárie Vitalije Petrova ve třetím tréninku
Po restartu všichni zkoušeli v rámci přípravy na kvalifikaci jízdy s menším množstvím paliva na měkké směsi. Do té doby byl nejrychlejší McLaren na tvrdých pneumatikách, pak ale zabral Webber a přeskočil Hamiltona. U Red Bullu strávili mechanici nějaký čas opravou Vettelova levého předního kola.
Williams testoval žraločí ploutev pro svou verzi F-kanálu na Barrichellově voze. Včera jí vyzkoušet nestihly kvůli zpoždění, které mají na svědomí čínští celníci. Neotestovali ji proto tak důkladně, jak si původně přáli.
U Ferrari Massa výrazněji zaostal za Alonsem, což bylo způsobeno tím, že se dostal do provozu - resp. ve vlásence ve svém finálním kole za Karuna Chandhoka, za což ho mu hned pěkně pohrozil zaťatou pěstí.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.