Mark Webber na Red Bullu byl nejrychlejší ve třetím měřeném tréninku před sobotní kvalifikací na okruhu v Šanghaji. O 0,24 vteřiny pomalejší byl pomalejší McLaren Lewise Hamiltona.
Za nimi se seřadili jejich týmoví kolegové: třetí příčku obsadil Sebastian Vettel a čtvrtou Jenson Button před Fernandem Alonsem na Ferrari. Nejrychlejší Webberovo kolo však bylo o 0,106 vteřiny pomalejší než včerejší čas vítěze druhého tréninku Hamiltona.
I třetí trénink byl přerušen červenými vlajkami - po včerejší bizardní nehodě Buemiho dnes havaroval v poslední zatáčce Vitalij Petrov. Renault tak bude mít plné ruce práce, aby stihl jeho monopost připravit pro kvalifikaci. Rus byl příliš široký, přeskákal přes štěrkovou zónu a předkem vrazil do bariéry z pneumatik.
Havárie Vitalije Petrova ve třetím tréninku
Po restartu všichni zkoušeli v rámci přípravy na kvalifikaci jízdy s menším množstvím paliva na měkké směsi. Do té doby byl nejrychlejší McLaren na tvrdých pneumatikách, pak ale zabral Webber a přeskočil Hamiltona. U Red Bullu strávili mechanici nějaký čas opravou Vettelova levého předního kola.
Williams testoval žraločí ploutev pro svou verzi F-kanálu na Barrichellově voze. Včera jí vyzkoušet nestihly kvůli zpoždění, které mají na svědomí čínští celníci. Neotestovali ji proto tak důkladně, jak si původně přáli.
U Ferrari Massa výrazněji zaostal za Alonsem, což bylo způsobeno tím, že se dostal do provozu - resp. ve vlásence ve svém finálním kole za Karuna Chandhoka, za což ho mu hned pěkně pohrozil zaťatou pěstí.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.