Mark Webber na Red Bullu byl nejrychlejší ve třetím měřeném tréninku před sobotní kvalifikací na okruhu v Šanghaji. O 0,24 vteřiny pomalejší byl pomalejší McLaren Lewise Hamiltona.
Za nimi se seřadili jejich týmoví kolegové: třetí příčku obsadil Sebastian Vettel a čtvrtou Jenson Button před Fernandem Alonsem na Ferrari. Nejrychlejší Webberovo kolo však bylo o 0,106 vteřiny pomalejší než včerejší čas vítěze druhého tréninku Hamiltona.
I třetí trénink byl přerušen červenými vlajkami - po včerejší bizardní nehodě Buemiho dnes havaroval v poslední zatáčce Vitalij Petrov. Renault tak bude mít plné ruce práce, aby stihl jeho monopost připravit pro kvalifikaci. Rus byl příliš široký, přeskákal přes štěrkovou zónu a předkem vrazil do bariéry z pneumatik.
Havárie Vitalije Petrova ve třetím tréninku
Po restartu všichni zkoušeli v rámci přípravy na kvalifikaci jízdy s menším množstvím paliva na měkké směsi. Do té doby byl nejrychlejší McLaren na tvrdých pneumatikách, pak ale zabral Webber a přeskočil Hamiltona. U Red Bullu strávili mechanici nějaký čas opravou Vettelova levého předního kola.
Williams testoval žraločí ploutev pro svou verzi F-kanálu na Barrichellově voze. Včera jí vyzkoušet nestihly kvůli zpoždění, které mají na svědomí čínští celníci. Neotestovali ji proto tak důkladně, jak si původně přáli.
U Ferrari Massa výrazněji zaostal za Alonsem, což bylo způsobeno tím, že se dostal do provozu - resp. ve vlásence ve svém finálním kole za Karuna Chandhoka, za což ho mu hned pěkně pohrozil zaťatou pěstí.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.