I ve druhém tréninku byl nejrychlejší McLaren - tentokrát ovšem ten pilotovaný Lewisem Hamiltonem. Jeho týmový kolega skončil třetí, mezi ně se opět protlačil Nico Rosberg s Mercedesem. Druhý stříbrný šíp Michaela Schumachera projel kolo ve čtvrtém nejrychlejším čase.
Hamilton byl téměř o 1,5 vteřiny rychlejší než Button ráno, stále však 3 vteřiny za Schumacherovým rekordem z roku 2004 (za prvotní překlep se omlouvám). Rosberg na něj ztratil 2 desetiny, Button se Schumacherem téměř 0,4 vteřiny. Za nimi si ze 5. a 6. místa vše jistly oba Red Bully.
McLaren byl nejrychlejším i na rovinkách, když na konci té nejdelší dosáhl maximální rychlosti 312 km/hod, stejně jako i Kobajaši se Sutilem. Patá zde bylo Ferrari Fernanda Alonsa, šestý Sauber De la Rosy. I na dalších třech místech, kde se měří čas jednotlivých sektorů, byl vždy nejrychlejší McLaren se Sutilovou Force Indií.
K odpolednímu tréninku po ranní nehodě nevyjel Sebastien Buemi. S druhým monopostem Toro Rosso ovšem Jaime Alguersuari ujel nejvíce kol ze všech - celkem 43.
Vítěz dnešního druhého měřeného tréninku v Šanghaji - Lewis Hamilton
Zato Fernando Alonso na Ferrari se činil a po dopoledni, kdy ztratil spoustu cenného času po poruše motoru, předčil svého kolegu Felipeho Massu o čtvrt vteřiny.
Z nováčku byly opět nejrychlejší Lotusy před Virginem a HRT. Dobrý výkon podal Karun Chandhok, který byl rychlejší než druhý Virgin řízený Lucou di Grassim.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.