Jenson Button vyhrál první měřený trénink před Velkou cenou číny těsně následován Mercedesem Nica Rosberga a svým kolegou Lewisem Hamiltonem.
Duo McLarenu, které od sebe dělila necelá desetina vteřiny, nakonec roztrhl Rosberg, jenž za nejrychlejším Buttonem zaostal o 71 tisícin vteřiny.
Patnáct min před koncem tréninku měl velké štěstí Sebastien Buemi, kterému na konci dlouhé rovinky, kde je trať hodně hrbolatá, při brzdění prasklo zavěšení a z jeho monopostu Toro Rosso najednou uletěla obě přední kola. Vůz skončil ve štěrkové zóně.
Buemimu se naštěstí nic nestalo, po svěšení červených vlajek tým ale kvůli bezpečnosti už nepustil na trať jeho kolegu Jaime Alguersuariho, protože začal vyšetřovat příčinu poruchy. Za tu může nový design (právě pro Čínu) vzpěry zavěšení nesoucí kolo. Zajímavé také bylo, že obě kola odletěla až za plot chránící diváky (kterých moc naštěstí nebylo), protože se utrhla i lanka, jež tomu mají zabránit.
Buemi dnes měl kliku, když mu na konci dlouhé rovinky praskla pravá vzpěra nesoucí kolo
Žádný čas nezajel Fernando Alonso, jehož Ferrari zůstalo stát v zatáčce číslo 6 a bylo odtaženo servisním vozidlem. Kolem výfuků šlehaly plameny, vypadalo to opět na poruchu motoru. Nejednalo se přitom o onen starší problémový kousek z Bahrajnu - s tím nastoupí Fernando po výměně agregátu až do druhého tréninku.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.