Polský pilot F1 Robert Kubica je mnohem spokojenější v týmu Renault, kde závodí jen o bodované pozice, než když v minulých letech s týmem BMW Sauber bojoval o vítězství.
Kubica řekl, že v týmu v Enstone vládne velmi pozitivní duch, a to je podle něj klíčové. "Není žádné tajemství, že v minulých letech jsem necítil ze strany týmu takový zájem, jak bych si přál," vysvětlil polský pilot, který je jedním z překvapení dosavadního průběhu sezony, pro tým Renault vybojoval jedno druhé a jedno čtvrté místo a snaží se útočit na "velkou čtyřku", čtyři nejsilnější týmy.
"Myslím, že cítit zájem a důvěru lidí, kteří s vámi pracují, je velmi důležité, ať už děláte cokoli. Já dnes vím, že tým mi věří, přijali mě skvěle a já díky tomu zvládám ještě větší množství práce než než v minulých letech. Užívám si to, přestože auto zatím není tak dobré, jak bychom chtěli," řekl Kubica.
Pilot uznal, že Renault měl v dosavadním průběhu sezony štěstí. K výsledkům mu pomohly i problémy soupeřů. "Myslím však, že velkou roli sehrála i chytrá jízda a taktika. Tohle je sezona, kde se od jezdců vyžaduje, aby si sami řídili závod, nestačí jen šlapat na plyn a jet naplno, jak to bylo dosud, kdy se závody odehrávaly prakticky celé v kvalifikačním tempu. Podle mého názoru nestojí za to jet na dvě zastávky v boxech. Absolvovat dlouhý úsek na tvrdých pneumatikách je nutné. Musel jsem se tomu přizpůsobit, vyhnout se přetěžování pneumatik bude během letošní sezony klíčové," soudí Kubica, který upozornil, že vedle snahy o přiblížení se elitním týmům Ferrari, McLaren, Red Bull a Mercedes je třeba nepodcenit ani stáj Force India. "Zejména v kvalifikacích jsou velmi silní," dodal.
Mistrovství světa pokračuje v neděli čtvrtým závodem, Velkou cenou Číny. V čele průběžného pořadí je brazilský pilot Ferrari Felipe Massa, Robert Kubica je se ztrátou devíti bodů sedmý. Pohár konstruktérů vede Ferrari, Renault je pátý.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.