Polský pilot F1 Robert Kubica je mnohem spokojenější v týmu Renault, kde závodí jen o bodované pozice, než když v minulých letech s týmem BMW Sauber bojoval o vítězství.
Kubica řekl, že v týmu v Enstone vládne velmi pozitivní duch, a to je podle něj klíčové. "Není žádné tajemství, že v minulých letech jsem necítil ze strany týmu takový zájem, jak bych si přál," vysvětlil polský pilot, který je jedním z překvapení dosavadního průběhu sezony, pro tým Renault vybojoval jedno druhé a jedno čtvrté místo a snaží se útočit na "velkou čtyřku", čtyři nejsilnější týmy.
"Myslím, že cítit zájem a důvěru lidí, kteří s vámi pracují, je velmi důležité, ať už děláte cokoli. Já dnes vím, že tým mi věří, přijali mě skvěle a já díky tomu zvládám ještě větší množství práce než než v minulých letech. Užívám si to, přestože auto zatím není tak dobré, jak bychom chtěli," řekl Kubica.
Pilot uznal, že Renault měl v dosavadním průběhu sezony štěstí. K výsledkům mu pomohly i problémy soupeřů. "Myslím však, že velkou roli sehrála i chytrá jízda a taktika. Tohle je sezona, kde se od jezdců vyžaduje, aby si sami řídili závod, nestačí jen šlapat na plyn a jet naplno, jak to bylo dosud, kdy se závody odehrávaly prakticky celé v kvalifikačním tempu. Podle mého názoru nestojí za to jet na dvě zastávky v boxech. Absolvovat dlouhý úsek na tvrdých pneumatikách je nutné. Musel jsem se tomu přizpůsobit, vyhnout se přetěžování pneumatik bude během letošní sezony klíčové," soudí Kubica, který upozornil, že vedle snahy o přiblížení se elitním týmům Ferrari, McLaren, Red Bull a Mercedes je třeba nepodcenit ani stáj Force India. "Zejména v kvalifikacích jsou velmi silní," dodal.
Mistrovství světa pokračuje v neděli čtvrtým závodem, Velkou cenou Číny. V čele průběžného pořadí je brazilský pilot Ferrari Felipe Massa, Robert Kubica je se ztrátou devíti bodů sedmý. Pohár konstruktérů vede Ferrari, Renault je pátý.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.