Polský pilot F1 Robert Kubica je mnohem spokojenější v týmu Renault, kde závodí jen o bodované pozice, než když v minulých letech s týmem BMW Sauber bojoval o vítězství.
Kubica řekl, že v týmu v Enstone vládne velmi pozitivní duch, a to je podle něj klíčové. "Není žádné tajemství, že v minulých letech jsem necítil ze strany týmu takový zájem, jak bych si přál," vysvětlil polský pilot, který je jedním z překvapení dosavadního průběhu sezony, pro tým Renault vybojoval jedno druhé a jedno čtvrté místo a snaží se útočit na "velkou čtyřku", čtyři nejsilnější týmy.
"Myslím, že cítit zájem a důvěru lidí, kteří s vámi pracují, je velmi důležité, ať už děláte cokoli. Já dnes vím, že tým mi věří, přijali mě skvěle a já díky tomu zvládám ještě větší množství práce než než v minulých letech. Užívám si to, přestože auto zatím není tak dobré, jak bychom chtěli," řekl Kubica.
Pilot uznal, že Renault měl v dosavadním průběhu sezony štěstí. K výsledkům mu pomohly i problémy soupeřů. "Myslím však, že velkou roli sehrála i chytrá jízda a taktika. Tohle je sezona, kde se od jezdců vyžaduje, aby si sami řídili závod, nestačí jen šlapat na plyn a jet naplno, jak to bylo dosud, kdy se závody odehrávaly prakticky celé v kvalifikačním tempu. Podle mého názoru nestojí za to jet na dvě zastávky v boxech. Absolvovat dlouhý úsek na tvrdých pneumatikách je nutné. Musel jsem se tomu přizpůsobit, vyhnout se přetěžování pneumatik bude během letošní sezony klíčové," soudí Kubica, který upozornil, že vedle snahy o přiblížení se elitním týmům Ferrari, McLaren, Red Bull a Mercedes je třeba nepodcenit ani stáj Force India. "Zejména v kvalifikacích jsou velmi silní," dodal.
Mistrovství světa pokračuje v neděli čtvrtým závodem, Velkou cenou Číny. V čele průběžného pořadí je brazilský pilot Ferrari Felipe Massa, Robert Kubica je se ztrátou devíti bodů sedmý. Pohár konstruktérů vede Ferrari, Renault je pátý.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.