Polský pilot F1 Robert Kubica je mnohem spokojenější v týmu Renault, kde závodí jen o bodované pozice, než když v minulých letech s týmem BMW Sauber bojoval o vítězství.
Kubica řekl, že v týmu v Enstone vládne velmi pozitivní duch, a to je podle něj klíčové. "Není žádné tajemství, že v minulých letech jsem necítil ze strany týmu takový zájem, jak bych si přál," vysvětlil polský pilot, který je jedním z překvapení dosavadního průběhu sezony, pro tým Renault vybojoval jedno druhé a jedno čtvrté místo a snaží se útočit na "velkou čtyřku", čtyři nejsilnější týmy.
"Myslím, že cítit zájem a důvěru lidí, kteří s vámi pracují, je velmi důležité, ať už děláte cokoli. Já dnes vím, že tým mi věří, přijali mě skvěle a já díky tomu zvládám ještě větší množství práce než než v minulých letech. Užívám si to, přestože auto zatím není tak dobré, jak bychom chtěli," řekl Kubica.
Pilot uznal, že Renault měl v dosavadním průběhu sezony štěstí. K výsledkům mu pomohly i problémy soupeřů. "Myslím však, že velkou roli sehrála i chytrá jízda a taktika. Tohle je sezona, kde se od jezdců vyžaduje, aby si sami řídili závod, nestačí jen šlapat na plyn a jet naplno, jak to bylo dosud, kdy se závody odehrávaly prakticky celé v kvalifikačním tempu. Podle mého názoru nestojí za to jet na dvě zastávky v boxech. Absolvovat dlouhý úsek na tvrdých pneumatikách je nutné. Musel jsem se tomu přizpůsobit, vyhnout se přetěžování pneumatik bude během letošní sezony klíčové," soudí Kubica, který upozornil, že vedle snahy o přiblížení se elitním týmům Ferrari, McLaren, Red Bull a Mercedes je třeba nepodcenit ani stáj Force India. "Zejména v kvalifikacích jsou velmi silní," dodal.
Mistrovství světa pokračuje v neděli čtvrtým závodem, Velkou cenou Číny. V čele průběžného pořadí je brazilský pilot Ferrari Felipe Massa, Robert Kubica je se ztrátou devíti bodů sedmý. Pohár konstruktérů vede Ferrari, Renault je pátý.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.