Nejrychlejší kolo dnes zajel vítěz kvalifikace, ale až druhý muž závod Australan Mark Webber. Výbornou rychlost ukázal i Fernando Alonso, jenž za ním zaostal ve svém nejlepším kole o 0,18 vteřiny.
Mark Webber projel své nejlepší kolo průměrnou rychlostí převyšující 205 km/hod. Jeho kolega a vítěz závodu Sebastian Vettel je z pohledu rychlosti na jedno kolo až šestý za pátým Felippem Massou a čtvrtým Lewisem Hamiltonem.
Oceňuji výkon Fernanda Alonsa, jenž přes problémy s převodovkou, které ho pronásledovaly již od začátku závodu, dokázal zajet pět ze sedmi absolutně nejrychlejších kol dnešního závodu. Ferrari je rozhodně velmi rychlé, jen to dnes nedokázalo přetavit ve slušnější umístění.
Menším překvapením je Sebastien Buemi, jenž v 54. kole závodu zajel dokonce třetí nejrychlejší kolo, pouze s půlvteřinovou ztrátou na vedoucího Webbera.
Z pohledu konzistentní rychlosti (do +1% nejrychlejšího času každého pilota) bych rád vyzdvihnul výkon Jaimeho Alguersuariho, jenž celých 30 kol zajel velmi vyrovnaně. Jeho týmový kolega Sebastien Buemi se blýsknul velmi rychlým kolem, jak jsem se zmínil - ale nebyl to však ojedinělý záblesk z čistého nebe, např. posl. kolo jel za 1:37,750 min.
Nevyrovnaně jezdil Mark Webber, jenž ve svém druhém nejrychlejším kole závodu za svým rekordem zaostal o 0,839 sec.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.