Nejrychlejší kolo dnes zajel vítěz kvalifikace, ale až druhý muž závod Australan Mark Webber. Výbornou rychlost ukázal i Fernando Alonso, jenž za ním zaostal ve svém nejlepším kole o 0,18 vteřiny.
Mark Webber projel své nejlepší kolo průměrnou rychlostí převyšující 205 km/hod. Jeho kolega a vítěz závodu Sebastian Vettel je z pohledu rychlosti na jedno kolo až šestý za pátým Felippem Massou a čtvrtým Lewisem Hamiltonem.
Oceňuji výkon Fernanda Alonsa, jenž přes problémy s převodovkou, které ho pronásledovaly již od začátku závodu, dokázal zajet pět ze sedmi absolutně nejrychlejších kol dnešního závodu. Ferrari je rozhodně velmi rychlé, jen to dnes nedokázalo přetavit ve slušnější umístění.
Menším překvapením je Sebastien Buemi, jenž v 54. kole závodu zajel dokonce třetí nejrychlejší kolo, pouze s půlvteřinovou ztrátou na vedoucího Webbera.
Z pohledu konzistentní rychlosti (do +1% nejrychlejšího času každého pilota) bych rád vyzdvihnul výkon Jaimeho Alguersuariho, jenž celých 30 kol zajel velmi vyrovnaně. Jeho týmový kolega Sebastien Buemi se blýsknul velmi rychlým kolem, jak jsem se zmínil - ale nebyl to však ojedinělý záblesk z čistého nebe, např. posl. kolo jel za 1:37,750 min.
Nevyrovnaně jezdil Mark Webber, jenž ve svém druhém nejrychlejším kole závodu za svým rekordem zaostal o 0,839 sec.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.