Francouzský výrobce pneumatik Michelin chystá příští rok návrat do F1, ne však jako jediný dodavatel. Zprávu přinesl ve čtvrtek server Autosport.
Konečné rozhodnutí zatím nepadlo, jednání mezi francouzskou společností a Mezinárodní automobilovou federací (FIA) jsou však podle zjištění Autosportu v pokročilém stádiu. Michelin opustil F1 na konci roku 2006, oznámení o jeho návratu by mělo přijít už tento měsíc. Současný výhradní dodavatel pneumatik pro vozy F1, japonský Bridgestone, tuto sezonu v seriálu končí.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) by však musela vyhlásit tender, kdyby mínila nahradit výlučného dodavatele. Očekává se, že vedení automobilového sportu místo toho jednoduše otevře vstupní kritéria pro kteréhokoli dostatečně kvalifikovaného výrobce. Michelin by se tedy musel pustit do souboje proti ostatním výrobcům pneumatik jako Hankook nebo Kumho, kteří svůj úmysl vstoupit do F1 už dali najevo.
"Za určitých jasně stanovených podmínek zvažujeme návrat do F1," řekl před několika týdny člen vedení společnosti Jean-Dominique Senard. Michelin působil v F1 od roku 2001 do 2006, ale neměl zájem být jediným dodavatelem, když byl vyhlášen tender v roce 2008.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.