Robert Kubica ve svém druhém závodu za Renault v australském závodě překvapil - ač neměl k dispozici nejrychlejší vůz, dokázal díky úspěšnému manévru v úvodní zatáčce, kde se vyhnul kolizi, dobré strategii a šetrné jízdě k pneumatikám, vybojovat druhé místo.
Kubica se však obává, že okruh v Malajsii, kde se pojede už tento víkend další závod šampionátu Formule 1, jim příliš vyhovovat nebude: "Těžko něco předvídat, protože za sebou máme pouze dva závody. Nemyslím si ale, že to pro nás bude zrovna ideální okruh. Na druhou stranu jsme v Austrálii zjistili, že se vůz v teplejších podmínkách chová lépe - malajské horko by nám tudíž mohlo pomoci."
Jak vidí Polák okruh v Sepangu, kde na piloty čekají dlouhé rovinky a kombinace pomalých, středních i rychlých zatáček? "Díky množství odlišných zatáček je náročný. Je také ovšem široký, což vám dodává odvahu na to pořádně tlačit a hledat limit. Rychlé zatáčky doposud nepředstavovaly příliš velký problém, letos podle mě budou kvůli množství paliva ve vozech náročnější."
Stříbrný Kubica v Albert parku triumfálně vjíždí do boxů
Počasí může sehrát také důležitou roli: "Je tam vysoká pravděpodobnost výskytu bouřek a vzhledem k tomu, že závod začíná v nedělní pozdní odpoledne, mohli bychom se dočkat dalšího mokrého závodu.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.