Robert Kubica ve svém druhém závodu za Renault v australském závodě překvapil - ač neměl k dispozici nejrychlejší vůz, dokázal díky úspěšnému manévru v úvodní zatáčce, kde se vyhnul kolizi, dobré strategii a šetrné jízdě k pneumatikám, vybojovat druhé místo.
Kubica se však obává, že okruh v Malajsii, kde se pojede už tento víkend další závod šampionátu Formule 1, jim příliš vyhovovat nebude: "Těžko něco předvídat, protože za sebou máme pouze dva závody. Nemyslím si ale, že to pro nás bude zrovna ideální okruh. Na druhou stranu jsme v Austrálii zjistili, že se vůz v teplejších podmínkách chová lépe - malajské horko by nám tudíž mohlo pomoci."
Jak vidí Polák okruh v Sepangu, kde na piloty čekají dlouhé rovinky a kombinace pomalých, středních i rychlých zatáček? "Díky množství odlišných zatáček je náročný. Je také ovšem široký, což vám dodává odvahu na to pořádně tlačit a hledat limit. Rychlé zatáčky doposud nepředstavovaly příliš velký problém, letos podle mě budou kvůli množství paliva ve vozech náročnější."
Stříbrný Kubica v Albert parku triumfálně vjíždí do boxů
Počasí může sehrát také důležitou roli: "Je tam vysoká pravděpodobnost výskytu bouřek a vzhledem k tomu, že závod začíná v nedělní pozdní odpoledne, mohli bychom se dočkat dalšího mokrého závodu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.