Indický pilot Karun Chandhok dojel v nedělní Velké ceně Austrálie do cíle, což pro jeho tým Hispania Racing znamená historicky první dokončený závod v F1. Podle pondělní zprávy serveru motorsport-total to Inda nijak nevyčerpalo a nejlepších časů dosahoval v posledních třech kolech.
Chandhok dojel do cíle pět kol za vítězem Jensonem Buttonem a tři kola za předposledním Heikkim Kovalainenem na Lotusu. Přesto to pro tým Hispania Racing bylo malé vítězství. Debut šestadvacetiletého rodáka z Čennaí před dvěma týdny v Bahrajnu skončil po prvním kole.
Přitom jen o den dříve seděl při kvalifikaci ve svém monopostu vůbec poprvé, protože se stáj nezúčastnila předsezonního testování a své vozy dokončila těsně před úvodním závodem. V neděli v Melbourne se Chandhok sice několikrát podíval mimo trať, poničil spodek vozu a napáchal škodu na aerodynamice, ale byl klasifikován.
"Je fantastické, že náš tým poprvé viděl cíl. Je to odměna pro všechny, kdo na autě pracují. Potřebovali jsme takový výsledek," radoval se Chandkok. "Kromě toho se cítím skvěle i fyzicky. Zřejmě se mi vyplatilo, že jsem celou zimu tvrdě trénoval," pochvaloval si druhý indický pilot v F1 po Narainu Karthikeyanovi, který debutoval v roce 2005. "Nebyl pro mě žádný problém absolvovat celý závod, nejlepší časy jsem zajížděl v posledních třech kolech," podotkl.
Chandhokův brazilský stájový kolega Bruno Senna tolik štěstí neměl, z dvaadvacátého místa na startovním roštu se sice posunul na čtrnáctou příčku, ale po pěti kolech pro něj závod skončil kvůli závadě na hydraulickém zařízení.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.