Indický pilot Karun Chandhok dojel v nedělní Velké ceně Austrálie do cíle, což pro jeho tým Hispania Racing znamená historicky první dokončený závod v F1. Podle pondělní zprávy serveru motorsport-total to Inda nijak nevyčerpalo a nejlepších časů dosahoval v posledních třech kolech.
Chandhok dojel do cíle pět kol za vítězem Jensonem Buttonem a tři kola za předposledním Heikkim Kovalainenem na Lotusu. Přesto to pro tým Hispania Racing bylo malé vítězství. Debut šestadvacetiletého rodáka z Čennaí před dvěma týdny v Bahrajnu skončil po prvním kole.
Přitom jen o den dříve seděl při kvalifikaci ve svém monopostu vůbec poprvé, protože se stáj nezúčastnila předsezonního testování a své vozy dokončila těsně před úvodním závodem. V neděli v Melbourne se Chandhok sice několikrát podíval mimo trať, poničil spodek vozu a napáchal škodu na aerodynamice, ale byl klasifikován.
"Je fantastické, že náš tým poprvé viděl cíl. Je to odměna pro všechny, kdo na autě pracují. Potřebovali jsme takový výsledek," radoval se Chandkok. "Kromě toho se cítím skvěle i fyzicky. Zřejmě se mi vyplatilo, že jsem celou zimu tvrdě trénoval," pochvaloval si druhý indický pilot v F1 po Narainu Karthikeyanovi, který debutoval v roce 2005. "Nebyl pro mě žádný problém absolvovat celý závod, nejlepší časy jsem zajížděl v posledních třech kolech," podotkl.
Chandhokův brazilský stájový kolega Bruno Senna tolik štěstí neměl, z dvaadvacátého místa na startovním roštu se sice posunul na čtrnáctou příčku, ale po pěti kolech pro něj závod skončil kvůli závadě na hydraulickém zařízení.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.