Nejrychlejší kolo ve Velké ceně Austrálie patří Marku Webberovi, který se tak doma dočkal alespoň drobné satisfakce. Velmi dobrou formu prokázaly i oba Mercedesy.
Nico Rosberg s Michaelem Schumacherem se seřadili hned za Red Bullem - mezi ně se dokázal vklínit pouze Lewis Hamilton na McLarenu. Vítězi závodu Jensonu Buttonovi patří v tomto ohledu až šestá příčka.
Dobrou rychlost v závodě prokázal i Rubens Barrichello s Williamsem, který byl rychlejší Buttona. Naopak Ferrari mírně zklamali - Felipe Massa sedmé nejrychlejší kolo, Fernando Alonso - byť se dral po úvodní chybě vpřed jako lev - až desáté.
Z nováčků byl v závodě nejrychlejší na jedno kolo Heikki Kovalainen, vytáhnul se i Karun Chandhok, který není poslední, ale šestnáctý!
Z pohledu konzistentní rychlosti byl na tom nejlépe Fernando Alonso, který po kolizi v první zatáčce byl v závodě velmi rychlý - 16 kol zajel necelé 1% pomaleji než své nejrychlejší kolo. Bylo to dáno ale i tím, že zůstal trčet až do cíle za Massou, takže svou dravost (umožnily-li by mu to pneumatiky), nemohl v koncovce naplno předvést.
U Sauberu se projevily zkušenosti Pedra de la Rosy, jenž také dokázal zajíždět velmi stabilní časy.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.