Domácí hrdina Mark Webber nadchl místní fanoušky nejrychlejším časem ve třetí tréninku. Za ním skončili bývalí mistři světa - Fernando Alonso na Ferrari a Michael Schumacher s Mercedesem.
Za chladného počasí a zamračené oblohy se do čela vyhoupl 15 min před koncem, zatímco ostatní dokončovali příprav na odpolední kvalifikaci. Svůj čas pak ještě dvakrát vylepšil.
Druhý ve třetím tréninku skončil Fernando Alonso, který uklidnil po předchozích částech fanoušky Ferrari. Michael Schumacher se snažil třetím místem dokázat, že je stále ve formě. Předčil mladého Sebastiana Vettela i svého kolegu Nica Rosberga.
McLaren zajel 6. a 7. nejrychlejší čas, když Jenson Button tentokrát předčil svého kolegu Lewise Hamiltona, který po včerejším incidentu s policií mohl konečně protáčet kola a jezdit tak rychle, jak se mu jen zachtělo. Do první desítky se vešly rovněž oba vozy Force India, mezi ně se vtlačil Felipe Massa na Ferrari.
Na chvostu prožívali týmy poněkud odlišná dobrodružství - to když v polovině zůstal stát na trati Bruno Senna s HRT a když ho o chvíli později napodobil i Karun Chandhok.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.