Prohlášení jezdců a osobností týmů budeme průběžně aktualizovat.
RED BULL - RENAULT
Sebastian Vettel, 1.Myslím, že nejdůležitější bude dokončit závod. Loni jsme byli blízko, zbývalo už jen pár kol.Máme hrubou představu, co se bude v neděli dít, všichni začnou plně naložení palivem. Bude to hodně poskakovat a těžké k uřízení. Je to každopádně skvělý výsledek pro mě a pro tým. Tohle je Markova domácí cena, vlastně je to docela vtipné, protože loni zajel pole position v Německu, takže jsem mu to teď trochu vrátil. V poslední zatáčce jsem asi trochu ztratil, ale bylo to hodně, hodně dobré kolo. Jsem moc šťastný, výsledek mluví sám za sebe.
Mark Webber, 2.Dnes to šlo opravdu moc dobře. Seb a já se snažíme najít čas, který tam možná ani není, zajíždíme riskantní časy. Pochopitelně nejsem za dnešní výsledek rád, ale svedli jsme pěknou bitvu a zítra ráno budu vstávat s příjemným pocitem, protože jsem v pozici, ze které mohu zajet dobrý závod.
Christian Horner, šéf týmuDnešní kvalifikace byla brilantní týmová práce. Naši jezdci si zajistili první řadu, Sebastian navíc zajel nový rekord trati. Zítřejší počasí je zatím nejisté, ale nemůžete startovat z lepší pozice, než je přední řada.
FERRARI
Fernando Alonso, 3.Kvalifikace byla dobrá. Věděli jsme, že porazit Red Bull na téhle dráze bude velmi těžké, proto jsme se soustředili na naši maximální konkurenceschopnost a třetí místo je velmi dobré. Zítra nás čeká dlouhý závod, možná ho ovlivní bezpečnostní vůz, havárie, cílem je pódium a co nejvíce bodů. Musíme dojet do cíle, až pak se uvidí, zda vyhrajeme či nikoliv. Včera jsem byl až patnáctý, zřejmě jsme pracovali na přípravě pro závod o něco více, než naši soupeři. Jsem spokojený, zítra nás čeká hlavní práce.
Felipe Massa, 5.Takovou kvalifikaci jsem neočekával. Kdykoli klesla teplota, měl jsem problémy zahřát pneumatiky. Naopak včera, když bylo tepleji, bylo to mnohem snazší. Dnes jsme neměl žádnou přilnavost, to není moc povzbuzující. Snad bude zítra trochu tepleji. Výsledek není úplněideální, pokud chcete vyhrát.
Stefano Domenicali, šéf týmuS výsledkem jsme spokojeni, věděli jsme, že Red Bully budou rychlé, ale nejsme za nimi o tolik pozadu. Fernando odjel opravdu skvělou kvalifikaci, z auta dostal maximum. Felipe měl trochu problémy se zahřátím pneumatik na provozní teplotu, ale také zajel dobrý výsledek.
MCLAREN - MERCEDES
Jenson Button, 4.Máme za sebou docela obtížný den. Z nějakého důvodu jsme měli méně přilnavosti než včera. Naše rychlost v kvalifikaci nebyla vysoká, když naše časy porovnáte s těmi, které byly potřeba pro boj o pole position. Vyvážení vozu ve finálové části nebylo tak dobré, jako na začátku kvalifikace, z toho jsem trochu zklamán, ale nějaká ta desetina by nám na boj o pole position stejně nestačila. Myslím si, že dnes jsem z vozu dostal maximum.
Lewis Hamilton, 11.Nebyl jsem dost rychlý. Mám pocit, že z vozu jsem dostal maximum, ale ne z pneumatik, chyběla mi přilnavost. Jsem samozřejmě nešťastný, ale stále ještě můžeme zítra zajet dobrý výsledek. Při mém prvním letmém kole ve druhé části jsem neměl volnou dráhu, dostal jsem se do silného provozu. Ve druhém jsem vyjel dříve, s provozem to nebylo o moc lepší, ale dokázal jsem najít prostor pro čisté kolo. Bohužel jsem přesto nedokázal projít, zřejmě jsem dostatečně nezahřál gumy. Jenson dnes odvedl lepší práci. Se včerejší kontrolou policie můj výsledek nesouvisí.
MERCEDES
Nico Rosberg, 6.Dnešní kvalifikace je pro mě zklamáním. V trénincích jsme s inženýry odvedli kus práce, ale nedokázali jsme odevzdat maximum, když to bylo opravdu důležité. V měřeném kole jsem na měkčí sadě udělal pár chyb, stálo mě to tak tři čtyři desetiny. Auto dnes mělo na lepší výsledek, je to frustrující. Pro mě není typické dělat v kvalifikaci takové chyby.
Michael Schumacher, 7.Dnes jsme měli dobrou kvalifikaci a s výsledkem jsem spokojený, i když mě v měřeném kole trochu brzdily ostatní vozy. Udělali jsme po dnešním tréninku na autě nějaké změny, které nepřinesly kýžený výsledek. Celkově si ale myslím, že dnešní výsledek odráží schopnosti našeho vozu.
Ross Brawn, šéf týmuNa první tři vozy jsme dnes neměli, ale myslím si, že jsme mohli dopadnout o něco lépe a dojet na čtvrtém a pátém místě. Auto je dobré, jsme tedy trochu zklamaní, ale víme, co máme dělat. Musíme najít nějaký čas, abychom mohli bojovat s piloty na prvních třech pozicích, to je náš cíl.
WILLIAMS - COSWORTH
Rubens Barrichello, 8.Jsme spokojený se svým kolem v Q3, ale mohlo to být o trochu lepší, nebýt silného provozu na trati. Myslím, že můžeme dosáhnou lepšího výsledku, něž tomu bylo v Bahrajnu. Vím že osmé místo je skvělé, ale stejně tak vím, že každý v týmu by nás rád viděl o hodně výš. Jsem si však jistý, že tohle je nynější limit auta.
Nico Hülkenberg, 15.Jsme zklamaný, očekávali jsem, že se dostanu do první desítky. Tohle je tady moje první kvalifikace a nejde vůbec o snadný okruh, trať je úzká a dost hrbolatá. Bude těžké se zítka z patnácté pozice dostat na body, ale nikdy nevíte, co se stane, kdyby se třeba změnilo počasí.
RENAULT
Robert KubicaZ dnešní kvalifikace jsem dostal maximum. Musel jsem na to tlačit, protože auto nebylo zrovna snadno řiditelné. Nějaký výkon jsme ztratili i kvůli chladnějším podmínkám. Zítra bude počasí hrát velkou roli, ale mě je jedno, jestli je mokro nebo sucho.
Vitalij PetrovJsem zklamaný, že jsem se nedostal z první části kvalifikace, protože auto je tu celý víkend konkurenceschopné. Kvalifikace je pro mě nová zkušenost a pořád se učím. Na trati je hodně rušno, bylo těžké zajet čisté kolo. Nedal jsem dohromady své tři nejlepší sektory. Časy ukazují, že jsem na postup měl, takže jsem samozřejmě zklamaný, že jsem nevyužil svůj potenciál.
Eric Boullier, šéf týmuPo včerejším slibném tréninku se dnešek nevydařil, jak jsme čekali, částečně kvůli chladnému počasí. Pro Vitalije je to zklamání, v F1 se pořád učí, i když ukázal, že tempo má. Byl na jiných pneumatikách než Robert a měl rychlost, ale na konci kola ztratil přilnavost a udělal chybu.
Alan PermaneRobertovo deváté místo je to nejlepší, čeho jsme dnes mohli po těžkém ranním tréninku dosáhnout. Zdá se, že jsme přes noc ztratili část konkurenceschopnosti, oba piloti se shodli, že auto bylo dnes přetáčivější a méně přilnavé
FORCE INDIA - MERCEDES
Adrian Sutil, 10.Startovat jako desátý není špatné, ale myslím si, že jsme mohli udělat lepší práci. Postup do Q3 byl cílem a splnili jsme ho, nicméně obě má letmá kola ve finále nebyla nijak rychlá, zřejmě jsem nedokázal dost zahřát gumy. K závodu žádné předpovědi dělat nechci, máme konkurenceschopné auto a v trénincích jsme byli rychlí, uvidíme.
Vitantonio Liuzzi, 13.Dnešek je zklamáním. Na trati byl strašný provoz, to snad nebylo ani možné. Snad v každém kole jsem měl problém, hlavně s Hülkenbergovým Williamsem a de la Rosovým Sauberem. Asi nepoužívají zpětná zrcátka. V každé části kvalifikace, v každém kole jsem bojoval, abych zajel jedno slušné kolo. První dva sektory jsem měl volné, ale ve třetím se zasekl, často v poslední zatáčce. Je to škoda, myslím, že jsme měli tempo na postup do první desítky. Musíme najít řešení téhle situace, na trati je moc vozů s různými rychlostmi. Jestli to takhle vypadalo tady, neumím si představit třeba Monte Carlo, které je ještě těsnější.
Vidžaj Mallya, majitel týmuTo, že jsou naši piloti zklamaní, hodně vypovídá. Loni bychom byli spokojení, letos čekáme víc.
TORO ROSSO - FERRARI
Sebastien Buemi, 12.Se svým dnešním výkonem jsem spokojený, protože si myslím, že jsem o moc víc dokázat nemohl. Nebyl jsem schopný se na druhé sadě měkkých pneumatik zlepšit. Ze dvanáctého místa jsem spokojený, jedenácté bylo nad moje síly, byl jsem o pět vteřin pomalejší než Hamilton.
Jaime Alguersuari, 17.Myslím, že mé výkony byly docela vyrovnané, hlavně na tvrdších pneumatikách. Možná, že kdybych toho z měkčí sady dostal víc, skončil bych o místo dvě výš. Ale časy jsou hodně těsné, protože trať není moc dlouhá. Dotahuji se na svého kolegu, což je jeden z mých cílů.
Giorgio Ascanelli, technický ředitelOba piloti odvedli dobrou práci. Jaime udělal chybu ve čtrnácté zatáčce, ze které je nešťastný, ale já jsem rád, že je z toho nešťastný! Od posledního závodu jsme udělali pár změn na autě a dnes to bylo vidět.
SAUBER - FERRARI
Pedro de la Rosa, 14.Stále jsme ještě krok před Q3, ale jsme blíže, něž v Bahrajnu. V provozu bylo velice těžké odjet čisté kolo. Snažil jsem se zajet svoje nejlepší kolo tak, abych se vyhnul provozu nebo musel pouštět rychlejší. Ale nemusí to vždy fungovat, přestože jste dobře informováni z boxů, který vůz se k vám blíží.
Kamui Kobayashi, 16.Čekal jsem, že dokončíme kvalifikaci o něco lépe, protože naše rychlost v třetím tréninku byla povzbuzující. Moc jsem na to tlačil a téměř ztratil auto. Do Q3 jsme se přesto nedostali, jsme na tom přesto lépe v porovnání s Bahrajnem.
Peter Sauber, šéf týmuČtrnáctá a šestnáctá pozice nenaplňuje naše očekávání, a proto nemůžeme být spokojeni. Myslím, že dnes jsme nevyužili naplno náš potenciál.
LOTUS - COSWORTH
Heikki Kovalainen, 19.Dostal jsem z auta i pneumatik dobré kolo a celkově z něj měl mnohem lepší pocit než v Bahrajnu. Pokročili jsme v nastavení a jako tým se posouváme dopředu. Jsem v Lotusu moc šťastný a cítím, že mám šanci předvést, co opravdu dokážu.
Jarno Trulli, 20.Měl jsem potíže se sedačkou, řízení nebylo jednoduché, v autě to se mnou dost házelo. Je dobře, že máme před ostatními novými týmy docela náskok. Zítra se pokusíme znovu dokončit závod.
Mike Gascoyne, technický ředitelOmlouvám se Jarnovi za problémy se sedačkou, muselo mu to překážet v řízení. Jedna oblast, ze které máme radost, je utužující se vztah s Cosworthem, zatím má perfektní spolehlivost.
Tony Fernandes, šéf týmuLous Racing nás znovu naplnil pýchou. Další krok je závodit s Toro Rosso a BMW Sauberem, budeme bojovat, abychom tohoto cíle dosáhli.
VIRGIN - COSWORTH
Timo Glock, 21.Vezli jsme víc paliva, než bychom chtěli, kvůli problémům s akcelerací. Nebýt toho, myslím, že bychom bojovali s Lotusy.
Lucas di Grassi, 22.V kvalifikaci jsem nedokázal využít maximální výkon auta, udělal jsem v měřeném kole chybu. Na závod se těším, auto se s velkou náloží paliva docela chová dobře.
Nick Wirth, šéf týmuLucas měl dobrý ranní trénink, i když se u něj projevil neočekávaný problém s akcelerací při malém množství paliva. To mělo dopad na něj i na Tima i v kvalifikaci. Timo měl ráno problémy s převodovkou, takže neozkoušel měkčí pneumatiky. Myslím si tedy, že oba piloti zajeli v kvalifikaci dobrý výsledek, když přihlédnu k tomu, jak málo toho najezdili a kolik paliva vezli.
HRT - COSWORTH
Bruno Senna, 23. Byl to těžký den. Ráno jsme zastavili kvůli problémům s hydraulikou a poté jsme řešili další problém s tlakem paliva. Nadále se učíme, jak auto reaguje na změny v nastavení. Obávali jsme se deště, a proto jsme vyjeli na trať hned na začátku kvalifikace. Naším cílem je dojet do cíle.
Karun Chandhok, 24.Byl jsem jeden z prvních, kteří vyjeli na měkké sadě pneumatik. Jsme s naším výsledkem v druhé Grand Prix spokojeni. Nejsme tak daleko za ostatními. Neudělal jsem žádné významné chyby. Je to skvělý způsob, jak začít svou kariéru v F1!
FOTOGRAFIE Z MELBOURNE ZDE
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.