V 6.30 hod našeho času začal v Austrálii druhý 90minutový trénink, o jehož průběhu jsme vás zde informovali. Byl dvakrát přerušen silným deštěm, přesto si jezdci užili jízd i na hladkých pneumatikách. Double si z něj odnesli piloti McLarenu.
Rychlejším z nich byl o 0,28 sec Lewis Hamilton. Třetí nejrychlejší čas patří Webberovi, který se bude v neděli doma chtít vytáhnout, čtvrtý potom Michaelu Schumacherovi, jenž byl konečně rychlejší než jeho mladší týmový kolega Nico Rosberg.
Trénink se obešel bez větších problémů a červených vlajek, byť piloti několikrát provětrali i části mimo trať. Nedařilo se příliš Virginu ani HRT. Virgin ujel s oběma vozy pouze 11 kol, HRT v podstatě vůbec nic. Abych jim nekřivdil - Chandhok ujel 100 m. Monopost musel hned za boxovou uličkou odstavit.
Během 2. tréninku dvakrát pořádně sprchlo, takže se chvílema vůbec nedalo jezdit. Vody nebylo na trati mnoho a to byl problém. Pro intermediálky jí bylo málo, pro hladké pneumatiky naopak moc.
Finální výsledky 2. měřeného tréninku v Austrálii:
8:00 - Konec druhého tréninku.
7:59 - Na závěr to zkoušejí všichni krom vozů HRT, Di Grassiho a Vettela.
7:57 - V dělším kole je ale příliš široký v šesté zatáčce a cestu si krátí štěrkovou zónou.
7:56 - Velmi rychlé kolo měl rozjeté Vettel - ke konci však narazil na pomalého Massu.
7:55 - Max. rychosti na cílové rovince: 1. Button - 307, 2. Kubica - 306, 3. Hamilton - 306 km/hod.
7:54 - Schumacher na měkčí směsi zrychluje o další 2 vteřiny - 1:26,522 min. Už je třetí.
7:52 - Venku jsou všichni krom Di Grassiho a Senny.
7:49 - Michael Schumacher se zlepšuje - 1:28,716 min - 14. příčka.
7:48 - Pár kapek padá, časy se ale zlepšují. Webber se posouvá na 13. místo časem 1:28,298 min.
7:46 - Houstne provoz, na trati už i oba Red Bully, domácí Webber na hladkých pneumatikách měkké směsi.
7:43 - De la Rosa jako první nasazuje po druhé deštové přeháňce slicky.
7:41 - Virginu se podařilo vyřešit problémy na monopostu Tima Glocka, nasazují mu přechodné pneumatiky a brzy vyrazí. Petrov zatím 9 vteřin za nejrychlejším Hamiltonovým časem.
7:39 - Jezdí pouze Petrov s Alguersuarim.
7:34 - Nevhodná chvilka pro jízdy, Mike Gascoyne z Lotusu vysvětluje proč: "Na itermediálky je příliš sucho."
7:32 - Trať opět osychá, za chvíli se jezdci vytáhnou s hladkými pneumatikami. Kubica míří do boxů s viditelně zničenými intermediálkami.
7:31 - Alguersuari kontroluje trávník v zatáčce č. 15, jeho kolo má hodnotu: 1:37,509 min.
7:30 -
7:29 - Kubica na to tlačí a drolí se mu přechodné pneumatiky. Od týmu všakdostává pokyn, aby zůstal na trati.
7:28 - Venku jsou 3 vozy: Alguersuari, Buemi a Kubica.
7:25 - Horké chvilky zažívá Sutil ve 4. zatáčce, kde se loni v závodě rozbil Nakajima. Svůj monopost na rozdíl od Japonce ale ukázkově zvládl.
7:24 - Déšť ustává.
7:22 - Schumacher má problémy s drolením předních pneumatik, míří proto do boxů.
7:20 - Rosberg si stěžuje na velmi kluzké značení - čáry na okruhu. Barrichello kvůli toho ani nechce vyjíždět s tím, že by mu to vůbec nic za těchto podmínek (není ani sucho ani mokro) nedalo.
7:17 - Button s Hamiltonem ve svých vozech sledují TV. Nezapomeňte na to, že můžete sledovat (zde) telemetrii a komunikaci uvnitř McLarenu.
7:15 - Vyjíždí Schumacher, De la Rosa a Kubica.
Chandhok před chvíli ujel pouze 100 m, vůz odstavil kvůli probémům s převodovkou hned za boxovou uličkou
7:14 - Trať je mokrá, Alguersuari: 1:50,524 min - o 25 vteřin pomaleji než před chvíli Hamilton.
7:11 - Přidává se Petrov s Rosbergem.
7:07 - Prší už opravdu dost, pouze Alguersuari to zkouší na přechodných pneumatikách.
7:04 - Snaží se Button, Kubica. Alguersuari šikovně zvládl smyk v poslední zatáčce, nechybělo mnoho a rozbil by si záď o bariéru.
7:01 - Znovu začíná lehce pršet.
7:00 -
6:59 - Konečně vyjíždí Chandhok. Ale po 100 m odstavuje svůj monopost podél trati a běží zpět.
6:57 - Sutil, jenž v prvním tréninku přenechal svůj vůz testovacímu jezdci Di Restovi, je s vozem spokojený: "Vyvážení je docelá dobré, málo problémů, jsem s tím spokojený, urdžme to."
6:56 - Stále se neobjevily vozy Virginu ani HRT. Až teď mechaniky opouští Di Grassi.
6:54 - Měkčí směs je rychlejší, Hamilton jde před Buttona - 1:25,801 min. Oba poté mizí v boxech.
6:52 - Na průběžné první místo jde Button - 1:26,076, Hamilton druhý (+ 0,572 sec). První na tvrdé, druhý na měkké směsi.
6:51 - Rosberg se s Barrichellem přetahuje stále o vedení, momentálně je rychlejší Němec: 1:26,956 min.
6:50 - Toho chtějí využít téměř všichni piloti - na dráze je 21 aut.
6:48 - Trať už je téměř suchá, ale mělo by znovu začít pršet.
6:45 - První měřené časy: Barrichello - 1:31,006; Hulkenberg - 1:32,971 min, což je zatím o 6 vteřin pomaleji než nejrychlejší časy z prvního tréninku.
Kvůli úzké boxové uličce zde po celý víkend platí omezení max. rychlosti na 60 km/hod.
6:43 - Déšť ustává, vyrážejí oba Williamsy.
6:38 - Stále lehce prší, trať ale není úplně mokrá, ale ani vhodná pro sliky.
6:37 - Instalační okruhy zatím absolvovali: Buemi, De la Rosa, Hulkenberg, Kobajaši, Kovalainen, Trulli a Webber.
6:35 - Všichni v boxech. Do 10 min by měl ustat déšť, na což si týmy rády počkají.
6:31 - Vyjíždí, Buemi, Hulkenberg a Webber, zatím na slikách.
6:30 - Začíná druhý měřený trénink.
6:27 - 3 min před začátkem začíná pršet.
6:25 - Nad Albert Parkem je zamračeno a ve vzduchu je cítit déšť. Teplota vzduchu dosahuje 21 °C.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.