V úvodním tréninku před Velkou cenou Austrálie byl nejrychlejší Robert Kubica před Nicem Rosbergem. Za nimi se seřadili McLaren Jensona Buttona, Ferrari Felipeho Massy a Red Bull Sebastiana Vettela.
Do prvního tréninku dnes dle dohody zasáhl s vozem Force India Paul di Resta místo Adriana Sutila a vedl si velmi dobře, když za Liuzzim zaostal o 0,4 sec. Mnohem lépe než Michael Schumacher, který na svého kolegu Nica Rosberga ztratil více než 1,4 vteřiny.
Dramatické chvilky prožíval Kobajaši, kterého rozhodil špatný nájezd do velmi rychlé zatáčky číslo 11, kde trefil kužel, a v následující zatáčce č. 12 vylétl z tratě a na 20 min byly vyvěšeny červené vlajky. Nové křídlo mu po restartu tréninku brzy uletělo a Kamuj opět zavítal mimo trať.
Na trati se objevili všichni nováčci, z nichž byl nejrychlejší Jarno Trulli na Lotusu, jenž kvůli potížím s diferenciálem ujel jen 13 kol, o pouhé 2 tisíciny před svým kolegou Kovalainenem. S více než vteřinovým odstupem za nimi skončil Lucas di Grassi s Virginem. Vůz HRT dnes nebyl poslední - toto místo zbylo na Tima Glocka, jenž kvůli problémům s hydraulikou strávil většinů času u svých mechaniků.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.