Sam Michael po Bahrajnu otevřeně přiznává, že před prvním závodem narychlo řešili se svým vozem problémy, které se však nepodařilo úplně odstranit. FW32 ale má velký potenciál a v dalších závodech půjdou dle jeho očekávání nahoru. Šesté nejrychlejší kolo Rubense v závodě s poškozeným vozem zdaleka nebylo maximem.
Splnilo FW32 vaše předsezónní očekávání?Řešili jsme pár problémů před závodem a bylo jasné, že některé z nich budeme muset vyřešit hodně narychlo, abychom byli schopni dokončit v neděli závod. Kvůli toho jsme tři či čtyři věci na FW32 nemohli měnit. Většina těchto prvků bude opravena během několika příštích závodů, což nám umožní učinit znatelný pokrok ve výkonnosti.
Rubens zajel šesté nejrychlejší kolo závodu. Svědčí to o skutečném potenciálu auta?Ani ne. Rubens to kolo zajel s mírně poškozeným vozem. Očekáváme, že budeme v následujících závodech ještě silnější.
Jak se v závodě držely pneumatiky, zvláště v počáteční fázi, kdy byly monoposty nejtěžší?Pneumatiky nepředstavovaly žádný problém. Superměkká směs byla pro celý závod nejlepší. Střední směs byla dobrá, ale neposkytovala takovou přilnavost.
Měli jste o víkendu nějaké problémy se spolehlivostí?Ano, měli jsme pár problémů během tréninků, ale díky obrovskému úsilí a probdělým nocím našich mechaniků se nám povedlo je zvládnout.
Potěšila vás výkonnost motorů Cosworth?Ano. Ten motor je dobrý, lidé v Northamptonu odvedli v krátkém čase výjimečnou práci.
Jak zvládl Nico svůj závodní debut?Nico si počínal dobře. Byl rychlý v trénincích, pak ale udělal drobnou chybu v kvalifikaci, která se ovšem hodně podepsala na čase. Závod měl poměrně chaotický. Nico je chytrý kluk, který se svými inženýry - Tomem McCulloughem a Andewem Murdochem - rozvíjí výborné vztahy. Vím, že bude podávat dobré výkony.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.