Sam Michael po Bahrajnu otevřeně přiznává, že před prvním závodem narychlo řešili se svým vozem problémy, které se však nepodařilo úplně odstranit. FW32 ale má velký potenciál a v dalších závodech půjdou dle jeho očekávání nahoru. Šesté nejrychlejší kolo Rubense v závodě s poškozeným vozem zdaleka nebylo maximem.
Splnilo FW32 vaše předsezónní očekávání?Řešili jsme pár problémů před závodem a bylo jasné, že některé z nich budeme muset vyřešit hodně narychlo, abychom byli schopni dokončit v neděli závod. Kvůli toho jsme tři či čtyři věci na FW32 nemohli měnit. Většina těchto prvků bude opravena během několika příštích závodů, což nám umožní učinit znatelný pokrok ve výkonnosti.
Rubens zajel šesté nejrychlejší kolo závodu. Svědčí to o skutečném potenciálu auta?Ani ne. Rubens to kolo zajel s mírně poškozeným vozem. Očekáváme, že budeme v následujících závodech ještě silnější.
Jak se v závodě držely pneumatiky, zvláště v počáteční fázi, kdy byly monoposty nejtěžší?Pneumatiky nepředstavovaly žádný problém. Superměkká směs byla pro celý závod nejlepší. Střední směs byla dobrá, ale neposkytovala takovou přilnavost.
Měli jste o víkendu nějaké problémy se spolehlivostí?Ano, měli jsme pár problémů během tréninků, ale díky obrovskému úsilí a probdělým nocím našich mechaniků se nám povedlo je zvládnout.
Potěšila vás výkonnost motorů Cosworth?Ano. Ten motor je dobrý, lidé v Northamptonu odvedli v krátkém čase výjimečnou práci.
Jak zvládl Nico svůj závodní debut?Nico si počínal dobře. Byl rychlý v trénincích, pak ale udělal drobnou chybu v kvalifikaci, která se ovšem hodně podepsala na čase. Závod měl poměrně chaotický. Nico je chytrý kluk, který se svými inženýry - Tomem McCulloughem a Andewem Murdochem - rozvíjí výborné vztahy. Vím, že bude podávat dobré výkony.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.