Skutečným jádrem technických problémů Sebastiana Vettela v dnešním závodě byl motor, nikoli výfuk, jak se Red Bull bezprostředně domníval. Problémy se svíčkou Vettela stály téměř jisté první místo v otvíráku letošní sezóny v Bahrajnu.
Sebastian Vettel s přehledem vyhrál včerejší kvalifikaci a do dnešního závodu odstartoval také sebejistě. Soupeřům dlouho ujížděl. Ve třicátém třetím kole však začal výrazně zpomalovat a do týmového rádia zoufale hlásil ztrátu výkonu. Nakonec dojel čtvrtý.Inženýři týmu se domnívali, že závada je mechanická a přisuzovali ji výfuku. Inovativní výfukové potrubí je ve voze designovaném Adrianem Neweym posazené mnohem níže, než u konkurence, aby se zvýšil výkon difuzoru. Red Bull předpokládal, že se potrubí přehřálo a způsobilo tak snížení výkonu. Důkladný rozbor však ukázal, že se jedná o závadu v motoru.Pro Sebastiana Vettela bylo čtvrté místo ve Velké ceně Bahrajnu velkým zklamáním„Naše předchozí vyjádření uvádělo, že ztráta výkonu Sebastiana Vettela ve třicátem třetím kole Velké ceny Bahrajnu bylo zaviněno problémy s výfukem. Další vyšetřování však dokázalo, že skutečnou příčinou bylo selhání zapalovací svíčky, nikoli výfuk,“ stojí v prohlášení týmu.Dodavatelem motorů pro Red Bull je Renault. Tým je s francouzskými agregáty dlouhodobě nespokojený. Na konci minulé sezóny zvažovali o změně dodavatele, jednání s Mercedesem však byla údajně zablokována odběrateli McLarenem a Brawnem GP. Red Bull se nakonec rozhodl zůstat u Renaultu.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.