Red Bull: Problém byl v motoru, ne ve výfuku

gp bahrajnu
gp bahrajnu, foto: Red Bull Racing
Lucie Vyčichlová 14. března 2010 22:13
Sdílej:

Skutečným jádrem technických problémů Sebastiana Vettela v dnešním závodě byl motor, nikoli výfuk, jak se Red Bull bezprostředně domníval. Problémy se svíčkou Vettela stály téměř jisté první místo v otvíráku letošní sezóny v Bahrajnu.

Sebastian Vettel s přehledem vyhrál včerejší kvalifikaci a do dnešního závodu odstartoval také sebejistě. Soupeřům dlouho ujížděl. Ve třicátém třetím kole však začal výrazně zpomalovat a do týmového rádia zoufale hlásil ztrátu výkonu. Nakonec dojel čtvrtý.Inženýři týmu se domnívali, že závada je mechanická a přisuzovali ji výfuku. Inovativní výfukové potrubí je ve voze designovaném Adrianem Neweym posazené mnohem níže, než u konkurence, aby se zvýšil výkon difuzoru. Red Bull předpokládal, že se potrubí přehřálo a způsobilo tak snížení výkonu. Důkladný rozbor však ukázal, že se jedná o závadu v motoru.Pro Sebastiana Vettela bylo čtvrté místo ve Velké ceně Bahrajnu velkým zklamáním„Naše předchozí vyjádření uvádělo, že ztráta výkonu Sebastiana Vettela ve třicátem třetím kole Velké ceny Bahrajnu bylo zaviněno problémy s výfukem. Další vyšetřování však dokázalo, že skutečnou příčinou bylo selhání zapalovací svíčky, nikoli výfuk,“ stojí v prohlášení týmu.Dodavatelem motorů pro Red Bull je Renault. Tým je s francouzskými agregáty dlouhodobě nespokojený. Na konci minulé sezóny zvažovali o změně dodavatele, jednání s Mercedesem však byla údajně zablokována odběrateli McLarenem a Brawnem GP. Red Bull se nakonec rozhodl zůstat u Renaultu.

Témata:
Stalo se