Britský pilot F1, mistr světa z roku 2008 Lewis Hamilton tento týden oznámil, že jeho kariéru dál manažersky nepovede jeho otec Anthony a že hledá nového manažera. Podle středeční zprávy německého serveru motorsport-total by se jím mohl stát bývalý finský mistr světa Mika Häkkinen.
Anthony Hamilton vedl z pozice manažera kariéru svého syna od jeho dětských let, nyní se rozcházejí. Motorsport-total nabízí tři možné kandidáty, vedle Häkkinena ještě Didiera Cotona a Martina Brundla.
Fin Mika Häkkinen, bývalý pilot McLarenu, hrává s Lewisem Hamiltonem golf a vůbec s ním velmi dobře vychází. Mistr světa z let 1998 a 1999 by se o Hamiltona mohl starat společně se svým bývalým manažerem a současným partnerem v Aces Management Group Didierem Cotonem, zkušeným Belgičanem, kterého si v McLarenu velmi považují. Coton také nevyloučil, že by mohl pětadvacetiletého Brita vzít do jejich manažerské skupiny. "S Mikou spolu velmi dobře vycházejí. Teď je to na Lewisovi a jeho týmu. V McLarenu je v dobrých rukách. Ale když už se ptáte, měl bych rozhodně zájem," prohlásil Coton.
Dalším kandidátem je Martin Brundle, bývalý pilot F1 a nynější expert BBC, který také pracuje jako manažer jezdců. Dlouhá léta provázel například kariéru Davida Coultharda a stará se také o piloty z jiných sérií.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.