Britský pilot F1, mistr světa z roku 2008 Lewis Hamilton tento týden oznámil, že jeho kariéru dál manažersky nepovede jeho otec Anthony a že hledá nového manažera. Podle středeční zprávy německého serveru motorsport-total by se jím mohl stát bývalý finský mistr světa Mika Häkkinen.
Anthony Hamilton vedl z pozice manažera kariéru svého syna od jeho dětských let, nyní se rozcházejí. Motorsport-total nabízí tři možné kandidáty, vedle Häkkinena ještě Didiera Cotona a Martina Brundla.
Fin Mika Häkkinen, bývalý pilot McLarenu, hrává s Lewisem Hamiltonem golf a vůbec s ním velmi dobře vychází. Mistr světa z let 1998 a 1999 by se o Hamiltona mohl starat společně se svým bývalým manažerem a současným partnerem v Aces Management Group Didierem Cotonem, zkušeným Belgičanem, kterého si v McLarenu velmi považují. Coton také nevyloučil, že by mohl pětadvacetiletého Brita vzít do jejich manažerské skupiny. "S Mikou spolu velmi dobře vycházejí. Teď je to na Lewisovi a jeho týmu. V McLarenu je v dobrých rukách. Ale když už se ptáte, měl bych rozhodně zájem," prohlásil Coton.
Dalším kandidátem je Martin Brundle, bývalý pilot F1 a nynější expert BBC, který také pracuje jako manažer jezdců. Dlouhá léta provázel například kariéru Davida Coultharda a stará se také o piloty z jiných sérií.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.