Šéf Mercedesu, Ross Brawn, připustil, že jejich nový vůz není tak rychlý, jako vozy některých oponentů. Ross nicméně doufá, že se do dalších testů (v Jerezu) podaří stroje ještě vylepšit.
Michael Schumacher a Nico Rosberg již pilotovali vůz MGPW01 ve Valencii. V celkovém hodnocení však dokázal například Schumacher zajet až sedmý čas. Porazili ho jezdci Ferrari, Sauberu, McLarenu (Hamilton) nebo třeba Renaultu (Kubica), viz zde. Přestože časy z testů nejsou úplně prokazatelné, Brawn již rozpoznal, že jeho vůz ztrácí na některé soupeře.„Když jezdíme s plnou nádrží, tak je náš vůz docela dobrý, ale zatím to vypadá, že ztrácíme v časech na jedno kolo s lehkým vozem. Máme menší problémy s ovladatelností vozu a balancem. Naštěstí ale víme, v čem problém spočívá. Pochopitelně také další týmy budou vylepšovat svoje vozy. Zatím nejsme tak rychlí, jako Ferrari a také Lewis Hamilton vypadal v úterý hodně rychle. Z toho vyplývá, že nás čeká hodně práce,“ rozebírá poznatky z testů Brawn.Svému šéfovi dává zapravdu i Michael Schumacher, který by si přál pro začátek sezony posbírat co možná nejvíc bodů, protože na vítězství v závodech to hned od startu sezony zatím nevidí: „Je před námi dlouhá sezona, ze začátku potřebujeme posbírat hodně bodů. Neočekávám ovšem boj o vítězství hned od začátku.“
Testovací program týmu Mercedes pokračuje ve středu v Jerezu, kde se k týmům připojí i hlavní rival tehdy ještě Brawnu GP sezony 2009, Red Bull Racing.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.