Šéf Mercedesu, Ross Brawn, připustil, že jejich nový vůz není tak rychlý, jako vozy některých oponentů. Ross nicméně doufá, že se do dalších testů (v Jerezu) podaří stroje ještě vylepšit.
Michael Schumacher a Nico Rosberg již pilotovali vůz MGPW01 ve Valencii. V celkovém hodnocení však dokázal například Schumacher zajet až sedmý čas. Porazili ho jezdci Ferrari, Sauberu, McLarenu (Hamilton) nebo třeba Renaultu (Kubica), viz zde. Přestože časy z testů nejsou úplně prokazatelné, Brawn již rozpoznal, že jeho vůz ztrácí na některé soupeře.„Když jezdíme s plnou nádrží, tak je náš vůz docela dobrý, ale zatím to vypadá, že ztrácíme v časech na jedno kolo s lehkým vozem. Máme menší problémy s ovladatelností vozu a balancem. Naštěstí ale víme, v čem problém spočívá. Pochopitelně také další týmy budou vylepšovat svoje vozy. Zatím nejsme tak rychlí, jako Ferrari a také Lewis Hamilton vypadal v úterý hodně rychle. Z toho vyplývá, že nás čeká hodně práce,“ rozebírá poznatky z testů Brawn.Svému šéfovi dává zapravdu i Michael Schumacher, který by si přál pro začátek sezony posbírat co možná nejvíc bodů, protože na vítězství v závodech to hned od startu sezony zatím nevidí: „Je před námi dlouhá sezona, ze začátku potřebujeme posbírat hodně bodů. Neočekávám ovšem boj o vítězství hned od začátku.“
Testovací program týmu Mercedes pokračuje ve středu v Jerezu, kde se k týmům připojí i hlavní rival tehdy ještě Brawnu GP sezony 2009, Red Bull Racing.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.