Návrhář Red Bullu a jeden z nejlepších lidí zabývajících se aerodynamikou v historii F1 vůbec - Adrian Newey - tvrdí, že zákaz dvojitých difuzorů, o jehož zavedení se uvažuje od roku 2011, předjíždění moc nepomůže.
"Nemyslím si, že by dvojité difuzory ovlivnily předjíždění. Poskytují nám více přítlaku a zrychlily vozy přibližně o vteřinu - to však nezměnilo nic na tom, zda vůz předjede či nikoliv. To, co ovlivňuje předjíždění, je víření vzduchu za monopostem - a to se nezměnilo," vysvětluje Newey.
"Pravidla pro rok 2009 jsme podrobily rozsáhlému výzkumu v rámci Pracovní skupiny pro předjíždění. Je otázkou, zda zabrala či ne, podle mě se však jednalo o správný postup. Nyní se vracíme k oněm postupným úpravám - zakazujeme dvojité difuzory či přídavné aerodynamické elementy na voze. Pro mě je velmi frustrující to, že se to předem dostatečně nepromýšlí. Chce to jasný cíl a řádný výzkum."
Neweyho dílo - Red Bull RB5
"Zákaz tankování během závodů je toho dalším příkladem. Možná to bude pro závodění dobré, ale nepromyslelo se to pořádně. Někdo si myslel, že můžeme ušetřit 100 000 liber (necelých 3 mil. Kč) na nákladech za přepravu tankovacích zařízení po světě - pokud to však zničí podívanou a závodění se stane nudnějším, výsledkem čehož lidé začnou vypínat své televizory, pak to nebude dobře ušetřených 100 000 liber," vyslovuje své znepokojení světoznámý konstruktér.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.