Návrhář Red Bullu a jeden z nejlepších lidí zabývajících se aerodynamikou v historii F1 vůbec - Adrian Newey - tvrdí, že zákaz dvojitých difuzorů, o jehož zavedení se uvažuje od roku 2011, předjíždění moc nepomůže.
"Nemyslím si, že by dvojité difuzory ovlivnily předjíždění. Poskytují nám více přítlaku a zrychlily vozy přibližně o vteřinu - to však nezměnilo nic na tom, zda vůz předjede či nikoliv. To, co ovlivňuje předjíždění, je víření vzduchu za monopostem - a to se nezměnilo," vysvětluje Newey.
"Pravidla pro rok 2009 jsme podrobily rozsáhlému výzkumu v rámci Pracovní skupiny pro předjíždění. Je otázkou, zda zabrala či ne, podle mě se však jednalo o správný postup. Nyní se vracíme k oněm postupným úpravám - zakazujeme dvojité difuzory či přídavné aerodynamické elementy na voze. Pro mě je velmi frustrující to, že se to předem dostatečně nepromýšlí. Chce to jasný cíl a řádný výzkum."
Neweyho dílo - Red Bull RB5
"Zákaz tankování během závodů je toho dalším příkladem. Možná to bude pro závodění dobré, ale nepromyslelo se to pořádně. Někdo si myslel, že můžeme ušetřit 100 000 liber (necelých 3 mil. Kč) na nákladech za přepravu tankovacích zařízení po světě - pokud to však zničí podívanou a závodění se stane nudnějším, výsledkem čehož lidé začnou vypínat své televizory, pak to nebude dobře ušetřených 100 000 liber," vyslovuje své znepokojení světoznámý konstruktér.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.