Šéf týmu Mercedes Ross Brawn, jehož stáj Brawn GP vybojovala v minulém ročníku mistrovství světa F1 Pohár konstruktérů i individuální titul mistra světa, se neobává, že po úspěšném roce přijde ztráta formy.
Tým Brawn GP bojoval až do konce minulé sezony o oba tituly a nemohl se dostatečně soustředit na vývoj nového vozu. Existují proto obavy, že v příštím ročníku nebude zdaleka tak dobrý jako v roce 2009, kdy podobný osud potkal týmy Ferrari a McLaren, které dominovaly předchozímu šampionátu. Ross Brawn se toho ale neobává. "Před letošní sezonou se neudály žádné dramatické změny pravidel, takže je menší šance, že se něco takového stane. Příliš se toho nebojím," řekl Brawn, který bude mít v týmu dva německé piloty, sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera a jeho krajana Nika Rosberga.
"Loni to bylo jiné. Ať už jste v roce 2008 dělali cokoli, po sezoně jste to mohli zahodit. Ale to, co jsme vyvíjeli v minulém roce, dokážeme přenést i do nové sezony. Věnovali jsme se hlavně aerodynamice," vysvětlil Brit. "Teď se změní to, že nemůžeme dotankovávat, budeme mít větší kapacitu palivové nádrže a jinou velikost pneumatik," dodal.
Brawn zatím nehodlá předpovídat, jak na tom nový tým Mercedes v příští sezoně bude, chce si počkat na první testy. "Vím už ale, že budeme mít rychlejší vůz než v minulém roce. Všechno ale závisí na tom, zda se někomu jinému nepodaří udělat skok přes celé startovní pole," upozornil. Právě to se podařilo jeho týmu Brawn GP, který vznikl na začátku roku 2009 ze slabého týmu Honda. Na konci sezony se pak většinovým vlastníkem týmu stala německá automobilka Mercedes, pod jejímž jménem bude stáj závodit v dalším ročníku.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.