Šéf týmu Mercedes Ross Brawn, jehož stáj Brawn GP vybojovala v minulém ročníku mistrovství světa F1 Pohár konstruktérů i individuální titul mistra světa, se neobává, že po úspěšném roce přijde ztráta formy.
Tým Brawn GP bojoval až do konce minulé sezony o oba tituly a nemohl se dostatečně soustředit na vývoj nového vozu. Existují proto obavy, že v příštím ročníku nebude zdaleka tak dobrý jako v roce 2009, kdy podobný osud potkal týmy Ferrari a McLaren, které dominovaly předchozímu šampionátu. Ross Brawn se toho ale neobává. "Před letošní sezonou se neudály žádné dramatické změny pravidel, takže je menší šance, že se něco takového stane. Příliš se toho nebojím," řekl Brawn, který bude mít v týmu dva německé piloty, sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera a jeho krajana Nika Rosberga.
"Loni to bylo jiné. Ať už jste v roce 2008 dělali cokoli, po sezoně jste to mohli zahodit. Ale to, co jsme vyvíjeli v minulém roce, dokážeme přenést i do nové sezony. Věnovali jsme se hlavně aerodynamice," vysvětlil Brit. "Teď se změní to, že nemůžeme dotankovávat, budeme mít větší kapacitu palivové nádrže a jinou velikost pneumatik," dodal.
Brawn zatím nehodlá předpovídat, jak na tom nový tým Mercedes v příští sezoně bude, chce si počkat na první testy. "Vím už ale, že budeme mít rychlejší vůz než v minulém roce. Všechno ale závisí na tom, zda se někomu jinému nepodaří udělat skok přes celé startovní pole," upozornil. Právě to se podařilo jeho týmu Brawn GP, který vznikl na začátku roku 2009 ze slabého týmu Honda. Na konci sezony se pak většinovým vlastníkem týmu stala německá automobilka Mercedes, pod jejímž jménem bude stáj závodit v dalším ročníku.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.