Šéf týmu Mercedes Ross Brawn, jehož stáj Brawn GP vybojovala v minulém ročníku mistrovství světa F1 Pohár konstruktérů i individuální titul mistra světa, se neobává, že po úspěšném roce přijde ztráta formy.
Tým Brawn GP bojoval až do konce minulé sezony o oba tituly a nemohl se dostatečně soustředit na vývoj nového vozu. Existují proto obavy, že v příštím ročníku nebude zdaleka tak dobrý jako v roce 2009, kdy podobný osud potkal týmy Ferrari a McLaren, které dominovaly předchozímu šampionátu. Ross Brawn se toho ale neobává. "Před letošní sezonou se neudály žádné dramatické změny pravidel, takže je menší šance, že se něco takového stane. Příliš se toho nebojím," řekl Brawn, který bude mít v týmu dva německé piloty, sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera a jeho krajana Nika Rosberga.
"Loni to bylo jiné. Ať už jste v roce 2008 dělali cokoli, po sezoně jste to mohli zahodit. Ale to, co jsme vyvíjeli v minulém roce, dokážeme přenést i do nové sezony. Věnovali jsme se hlavně aerodynamice," vysvětlil Brit. "Teď se změní to, že nemůžeme dotankovávat, budeme mít větší kapacitu palivové nádrže a jinou velikost pneumatik," dodal.
Brawn zatím nehodlá předpovídat, jak na tom nový tým Mercedes v příští sezoně bude, chce si počkat na první testy. "Vím už ale, že budeme mít rychlejší vůz než v minulém roce. Všechno ale závisí na tom, zda se někomu jinému nepodaří udělat skok přes celé startovní pole," upozornil. Právě to se podařilo jeho týmu Brawn GP, který vznikl na začátku roku 2009 ze slabého týmu Honda. Na konci sezony se pak většinovým vlastníkem týmu stala německá automobilka Mercedes, pod jejímž jménem bude stáj závodit v dalším ročníku.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.