Christian Horner pro rádio Crash.net shrnul letošní sezónu týmu Red Bull a vyzdvihl největší okamžiky tohoto týmu, jako bylo první vítězství Marka Webera v GP Německa, nebo druhé místo v celkovém pořadí jezdců v podaní Sebastiana Vettela i celého týmu Red Bull.
„Myslím si, že to byl fantastický rok pro tým a obrovský krok kupředu,“ řekl Christian Horner pro rádio Crash.net. „Byla to sezóna, ve které jsme vyhráli naši první GP a následně přidali dalších pět vítězství, z toho čtyři dvojité a bojovali jsme o šampionát až do posledního kola – byl to skvělí rok.“
„Mistrovství jsme nakonec prohráli a je mnoho důvodů, proč jsme nevyhráli. Na začátku roku jezdil Brawn s dvojitým-difuzorem úplně jinou ligu, ale jakmile se ho podařilo aplikovat na naše auto, žádní jiný tým už víc bodů než my nezískal.“
„Čína pro nás představovala zvláštní událost. Vítězství první GP a nejenom to, ale hned dvojité vítězství – byl to skvělí okamžik pro tým, pro Red Bull a samozřejmě taky pro Dietricha Mateschitze, který je tomuhle sportu tak oddaný. Byl to velký mezník v naší mladé historii a dalších pět vítězství to jen umocnilo.“
„Vyhrát náš domácí závod v Silverstone a opět dvojitým vítězstvím bylo fantastické, první vítězství Marka Webbera o dva týdny později to ještě zdůraznilo. Myslím si, že to byl velký moment pro všechny jezdce, ale Mark očividně tvrdě pracoval a zvláště po té nehodě v průběhu zimy, kde měl komplikovanou zlomeninu na levé noze. Navíc ten problém s jeho ramenem, o kterém nám ani neřekl.“
„Abych byl upřímný, titul jsme neztratili v Brazílii. Oba jezdci odjeli fantastické závody. Mark dominoval závodu hned po startu. Vettel musel po nešťastné kvalifikaci, odstartovat opravdovou stíhací jízdu, protože byl pořád v boji o šampionát. Potom jsme jen přijeli do Abu Dhabi s vědomím, že už nemáme co ztratit, ale je pro nás důležité, dokončit sezónu hodně vysoko a podařilo se! Dokončili jsme na prvních dvou místech. Zakončit sezónu takovýmto způsobem, bylo prostě fantastické,“ dodal 36-letý šéf týmu.
Rok 2009 byl pro tým z Milton Keynes mimořádně úspěšní. Za pět předešlých sezón získali v formuli 1 103 bodů, tři pódiová umístění a nejlépe skončili v šampionátu pátí. V roce 2009 si statistiky zlepšili opravdu výrazně, když během roku dosáhli na 153,5 bodů, 6 vítězství, 5 pole position, 6 nejrychlejších kol a 16 pódiových umístění. Co myslíte, podaří se tomuhle týmu v roce 2010 ještě zlepšit, nebo se vrátí do starých kolejí?
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.