Po letošním exodu automobilek z královské disciplíny motosportu klesly její zisky o 200 mil. dolarů, tj. v přepočtu o 3,8 mld. Kč.
S tímto zjištěním ohledně financí přišla zpráva Formula Money. Celkový zisk klesl na 87 mld. Kč.
Letos klesla i útrata týmů z 30,4 mld. Kč na 20,9 mld. Kč. Z toho je vidět, že se program FIA zaměřený na snižování nákladů neminul účinkem. Zpráva zmiňuje i jednu zajímavost - totiž že samotný odchod Hondy přišel F1 na 6,65 mld. Kč.
Celkové příjmy týmů od sponzorů během obtížného roku rovněž klesly - o 8% z 15,9 mld. Kč na 14,6 mld. Kč.
Sponzorské příjmy samotné F1 však díky novým smlouvám s LG Electronics a Universal Music vzrostly o 79% ve srovnání s rokem 2008 na celkových 1,9 mld. Kč. FOM si letos také polepšila o 18% v oblasti televizních práv, celkem za ně na účtu přibylo 8,5 mld. Kč - hlavně díky novým smlouvám ve Velké Británii a Španělsku.
Stouply však o 11% poplatky za pořádání závodů, byť se jejich počet také zmenšil (z 18 na 17). Formula Money to přičítá na vrub Velké ceně Abú Zabí. Motosport (nebo spíše Bernie Ecclestone) si zde přišel celkem 8,5 mld. Kč na poplatcích od pořadatelů - a příští rok si určit polepší, protože vzroste počet závodů a objeví se i nová destinace - Jižní Korea.
(Formula Money je již třetí výroční zprávou zabývající se financemi v tomto odvětví motosportu. Jejími autory jsou Christian Sylt a Caroline Reid).
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.