Po letošním exodu automobilek z královské disciplíny motosportu klesly její zisky o 200 mil. dolarů, tj. v přepočtu o 3,8 mld. Kč.
S tímto zjištěním ohledně financí přišla zpráva Formula Money. Celkový zisk klesl na 87 mld. Kč.
Letos klesla i útrata týmů z 30,4 mld. Kč na 20,9 mld. Kč. Z toho je vidět, že se program FIA zaměřený na snižování nákladů neminul účinkem. Zpráva zmiňuje i jednu zajímavost - totiž že samotný odchod Hondy přišel F1 na 6,65 mld. Kč.
Celkové příjmy týmů od sponzorů během obtížného roku rovněž klesly - o 8% z 15,9 mld. Kč na 14,6 mld. Kč.
Sponzorské příjmy samotné F1 však díky novým smlouvám s LG Electronics a Universal Music vzrostly o 79% ve srovnání s rokem 2008 na celkových 1,9 mld. Kč. FOM si letos také polepšila o 18% v oblasti televizních práv, celkem za ně na účtu přibylo 8,5 mld. Kč - hlavně díky novým smlouvám ve Velké Británii a Španělsku.
Stouply však o 11% poplatky za pořádání závodů, byť se jejich počet také zmenšil (z 18 na 17). Formula Money to přičítá na vrub Velké ceně Abú Zabí. Motosport (nebo spíše Bernie Ecclestone) si zde přišel celkem 8,5 mld. Kč na poplatcích od pořadatelů - a příští rok si určit polepší, protože vzroste počet závodů a objeví se i nová destinace - Jižní Korea.
(Formula Money je již třetí výroční zprávou zabývající se financemi v tomto odvětví motosportu. Jejími autory jsou Christian Sylt a Caroline Reid).
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.