Když o víkendu obdržel Adrian Newey cenu Johna Bolstera, dostalo se mu jedinečného uznání: navrhl vítězné vozy pro 4 různé týmy: Williams, McLaren, Toro Rosso a Red Bull. Přinašíme krátký rozhovor s tímto úspěšným konstruktérem.
Vytratí se vůbec někdy váš hlad po úspěchu?Ne. Pro mě byl rok 2009 skvělý, protože - byť jsme nevyhráli šampionát - Red Bull jako tým vyspěl natolik, že jsme byli schopni vyhrávat závody a bojovat o titul. To, že jsme toho dosáhli tak brzy v naší krátké historii, je tým obrovskou satisfakcí.
Úspěch a boj o tituly - tohle vás pohání?Spíše pokrok. Rád navrhuji, užívám si změny v pravidlech, protože umožňují začít na čistém listu. Pro mne pravidla, která platila dlouhou dobu, což bylo období konce roku 2008, byla nudná, protože nevytvářela prostor pro nové nápady či vědomosti. Bylo to o spoustě drobných iterací, což je ve skutečnosti otázkou zdrojů, ne invence.
Změní drobná úprava pravidel pro rok 2010 váš přístup k návrhu RB6?Hlavní změny v pravidlech pro příští rok jsou mnohem menší než byly před rokem 2009. Jediné změny, jež mají nějaký význam, jsou: zákaz dotankování a užší přední pneumatiky. To vedlo k tomu, že jsme se vydali v návrhu spíše cestou evoluce - RB5 byl naproti tomu ve srovnání se svým předchůdcem kvůli změnám v pravidlech zcela odlišným vozem.
Pomohl vám letošní úspěch lépe připravit tým na rok 2010? Co jste se naučili?Myslím, že tou největší věcí je, že si tým více věří, že může vyrazit, závodit s velmi konkurenceschopným vozem a vyhrávat závody. Jak nás to ovlivní v příští sezóně, uvidíme, ale uvnitř společnosti to dává spoustě lidem důvěru v jejich vlastní schopnosti. Krom toho, bude to nová sezóna, takže se může stát cokoliv - ostatní mohli během zimy udělat velký krok kupředu - takže se uvidí, jak se nám všem vydaří vstup do sezóny.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.