Když o víkendu obdržel Adrian Newey cenu Johna Bolstera, dostalo se mu jedinečného uznání: navrhl vítězné vozy pro 4 různé týmy: Williams, McLaren, Toro Rosso a Red Bull. Přinašíme krátký rozhovor s tímto úspěšným konstruktérem.
Vytratí se vůbec někdy váš hlad po úspěchu?Ne. Pro mě byl rok 2009 skvělý, protože - byť jsme nevyhráli šampionát - Red Bull jako tým vyspěl natolik, že jsme byli schopni vyhrávat závody a bojovat o titul. To, že jsme toho dosáhli tak brzy v naší krátké historii, je tým obrovskou satisfakcí.
Úspěch a boj o tituly - tohle vás pohání?Spíše pokrok. Rád navrhuji, užívám si změny v pravidlech, protože umožňují začít na čistém listu. Pro mne pravidla, která platila dlouhou dobu, což bylo období konce roku 2008, byla nudná, protože nevytvářela prostor pro nové nápady či vědomosti. Bylo to o spoustě drobných iterací, což je ve skutečnosti otázkou zdrojů, ne invence.
Změní drobná úprava pravidel pro rok 2010 váš přístup k návrhu RB6?Hlavní změny v pravidlech pro příští rok jsou mnohem menší než byly před rokem 2009. Jediné změny, jež mají nějaký význam, jsou: zákaz dotankování a užší přední pneumatiky. To vedlo k tomu, že jsme se vydali v návrhu spíše cestou evoluce - RB5 byl naproti tomu ve srovnání se svým předchůdcem kvůli změnám v pravidlech zcela odlišným vozem.
Pomohl vám letošní úspěch lépe připravit tým na rok 2010? Co jste se naučili?Myslím, že tou největší věcí je, že si tým více věří, že může vyrazit, závodit s velmi konkurenceschopným vozem a vyhrávat závody. Jak nás to ovlivní v příští sezóně, uvidíme, ale uvnitř společnosti to dává spoustě lidem důvěru v jejich vlastní schopnosti. Krom toho, bude to nová sezóna, takže se může stát cokoliv - ostatní mohli během zimy udělat velký krok kupředu - takže se uvidí, jak se nám všem vydaří vstup do sezóny.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.