Když o víkendu obdržel Adrian Newey cenu Johna Bolstera, dostalo se mu jedinečného uznání: navrhl vítězné vozy pro 4 různé týmy: Williams, McLaren, Toro Rosso a Red Bull. Přinašíme krátký rozhovor s tímto úspěšným konstruktérem.
Vytratí se vůbec někdy váš hlad po úspěchu?Ne. Pro mě byl rok 2009 skvělý, protože - byť jsme nevyhráli šampionát - Red Bull jako tým vyspěl natolik, že jsme byli schopni vyhrávat závody a bojovat o titul. To, že jsme toho dosáhli tak brzy v naší krátké historii, je tým obrovskou satisfakcí.
Úspěch a boj o tituly - tohle vás pohání?Spíše pokrok. Rád navrhuji, užívám si změny v pravidlech, protože umožňují začít na čistém listu. Pro mne pravidla, která platila dlouhou dobu, což bylo období konce roku 2008, byla nudná, protože nevytvářela prostor pro nové nápady či vědomosti. Bylo to o spoustě drobných iterací, což je ve skutečnosti otázkou zdrojů, ne invence.
Změní drobná úprava pravidel pro rok 2010 váš přístup k návrhu RB6?Hlavní změny v pravidlech pro příští rok jsou mnohem menší než byly před rokem 2009. Jediné změny, jež mají nějaký význam, jsou: zákaz dotankování a užší přední pneumatiky. To vedlo k tomu, že jsme se vydali v návrhu spíše cestou evoluce - RB5 byl naproti tomu ve srovnání se svým předchůdcem kvůli změnám v pravidlech zcela odlišným vozem.
Pomohl vám letošní úspěch lépe připravit tým na rok 2010? Co jste se naučili?Myslím, že tou největší věcí je, že si tým více věří, že může vyrazit, závodit s velmi konkurenceschopným vozem a vyhrávat závody. Jak nás to ovlivní v příští sezóně, uvidíme, ale uvnitř společnosti to dává spoustě lidem důvěru v jejich vlastní schopnosti. Krom toho, bude to nová sezóna, takže se může stát cokoliv - ostatní mohli během zimy udělat velký krok kupředu - takže se uvidí, jak se nám všem vydaří vstup do sezóny.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.