Návrat Michaela Schumachera do kolotoča veľkých cien F1 by potešil viacerých jeho fanúšikov. Za jedného z nich sa nepochybne považuje aj sám "veľký" Bernie Ecclestone.
Boss Formule 1 by prijal "Schumiho" comeback všetkými desiatimi.
O najúspešnejšom pilotovi "efjednotky" sa začalo znovu vo veľkom hovoriť po tom, čo v Maďarsku nepríjemne havaroval Felipe Massa. Nemecký šampión mal Brazílčana zastúpiť, nedovolili mu to však zdravotné problémy. Schumacherovo krčné svalstvo nebolo od nehody v testoch motocyklov v stopercentnom poriadku a podľa prognóz lekárov by zrejme nevydržalo záťaž, ktorá sa na pilota kladie pri jazde v monoposte F1. Každopádne odvtedy čas pokročil, Michael mal možnosť cvičiť na špeciálnom tréningovom zariadení posilňujúcom oblasť krku a aj preto sa opäť vynorili správy, že by konečne mohol byť pripravený na návrat. Tentokrát by to ale už nebolo s Ferrari, ale s konkurenčným Mercedesom. Norbert Haug pravdivosť klebety nepotvrdil, no zároveň ani nevyvrátil. Čo si o tom všetkom myslí Bernie Ecclestone?
"Osobne dosť pochybujem, že sa vráti, ale začínam mať pocit, že ide o čosi viac než len o čisté klebety," vyslovil svoj názor 79-ročný bilionár pre The Times.
Ecclestone sa domnieva, že ak by sa tak predsa len stalo, športu by to len pomohlo.
"Bolo by to neskutočne čarovné. Videli ste predsa ten záujem po tom, čo havaroval Felipe Massa a Schumi ho mal zastúpiť. Ak by som mal za Mercedes rozhodovať ja, Michaela by som bral a to bez diskusie. Či sa to však napokon stane, to neviem. Svoju prácu by si ale určite odviedol dobre," zakončil Ecclestone.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.