Tým F1 Force India v pátek potvrdil, že jeho piloty budou i v roce 2010 Němec Adrian Sutil a Vitantonio Liuzzi z Itálie.
Sutil bude ve stáji Force India působit už čtvrtou sezonu, zatímco Liuzzi získal stálé angažmá poprvé od roku 2007. V poslední sezoně povýšil na místo závodního pilota až od zářijové Velké ceny Itálie, před kterou indický tým uvolnil pro zbytek sezony jeho krajana Giancarla Fisichellu, aby mohl závodit za Ferrari a nahradit v něm zraněného Felipeho Massu.
"Jsme rádi, že jsme si podrželi služby Adriana i Tonia pro další sezonu," řekl šéf stáje Vidžaj Mallya. "Vždycky jsme sázeli na kontinuitu a důslednost a jsme rádi, že poprvé po několika letech jdeme do nové sezony nejen se stejnými piloty, ale také se stejným motorem a vedením," dodal Mallya.
"V tomhle týmu se cítím dobře, jsou jako moje rodina. Když je vám někde dobře, můžete se stoprocentně soustředit na výkon na trati. Příští sezonu bych rád stabilně dojížděl pro body, možná někdy až na pódium," zadoufal šestadvacetiletý Sutil.
Liuzzi, který byl v minulých dvou sezonách testovacím jezdcem týmu, je potěšený, že získal místo závodního pilota. "Vždycky bylo mým cílem vrátit se k závodění. Konečně se mi to podařilo. Posledních pět závodů sezony 2009, v nichž jsem se dostal za volant, považuji za zahřívací kolo. Příští rok jsem připravený závodit naplno," řekl osmadvacetiletý Ital.
Jméno třetího, rezervního pilota tým dosud neoznámil.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.