Tým Mercedes GP, který v letošní sezoně závodil jako Brawn GP, má v pondělí potvrdit jméno prvního pilota, Němce Nika Rosberga. Spelulovalo se o tom, že ho v jezdecké dvojici doplní krajan Michael Schumacher, šéf týmu Ross Brawn to však podle pondělní zprávy serveru f1-live vyvrátil.
Ross Brawn byl v době Schumacherovy největší slávy technickým ředitelem stáje Ferrari, nyní je šéfem týmu Mercedes. Sílící spekulace, že sedminásobný mistr světa bude druhým pilotem německého týmu, však Brawn odmítá. "Není to pravda, je to jen zbožné přání médií," prohlásil Brawn. "Michael by býval byl v minulé sezoně dočasně zaskočil u Ferrari, kdyby mu to zdraví dovolilo. Novou kariéru začínat nechce," dodal.
Spekulace zesílily minulý týden, kdy Schumacherův manažer Willi Weber potvrdil, že čtyřicetiletý Schumacher se před třemi týdny v Abú Zabí sešel se šéfem koncernu Daimler, který vlastní Mercedes, Dieterem Zetschem.
Viceprezident Mercedesu pro sport Norbert Haug i výkonný ředitel stáje Nick Fry však odmítli možnost přichodu Schumachera vyloučit. "Jsme tady, abychom mluvili o Nikovi, myslím, že bychom se toho měli držet," řekl Fry na tiskové konferenci, kde vedení Mercedesu oficiálně oznámilo angažování Nika Rosberga, čtyřiadvacetiletého syna mistra světa z roku 1982. "Je mi naprosto jasné, že spekulace budou pokračovat, dokud neoznámíme, kdo bude pilotovat druhý vůz. Ale teď to necháme být," dodal Haug. "Zatím k tomu nemůžu nic říct, mým přáním je mít v týmu dva zkušené jezdce," řekl Brawn. "Nico Rosberg po čtyřech letech působení v F1 takovým pilotem je," dodal.
Rosberg řekl , že mu nezáleží na tom, kdo bude jeho stájovým kolegou, protože je týmový hráč, ani on však nechtěl mluvit o Schumacherovi.
Schumacherova mluvčí o víkendu prohlásila, že návrat sedminásobného mistra světa považuje za "vysoce nepravděpodobný".
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.