Německý Mercedes, který se stal většinovým vlastníkem týmu F1 Brawn GP, oznámil, že rozhodnutí o obsazení jezdeckých postů nechá na staronovém šéfovi stáje Rossu Brawnovi.
"Ross Brawn je šéfem týmu a od nás by nebylo moudré cokoli mu diktovat, včetně rozhodnutí ohledně jezdců," prohlásil Dieter Zetsche, prezident společnosti Daimler, která je vlastníkem Mercedesu.
Brawn vybojoval letos se svým týmem v jeho první sezoně dva tituly, jezdecký díky Jensonu Buttonovi a týmový v Poháru konstruktérů. Button vyhrál šest závodů, zatímco jeho stájový kolega Rubens Barrichello zvítězil dvakrát.
Sedmatřicetiletý Barrichello odchází a od příští sezony bude závodit za Williams, zatímco o budoucnosti mistra světa Buttona není dosud rozhodnuto. Brit jedná jak se svou bývalou stájí, tak i s McLarenem, který už má ve svém středu jednoho mistra světa, Lewise Hamiltona, šampiona z roku 2008.
Jistým pilotem stáje Brawn GP, nyní již Mercedes GP, je Němec Nico Rosberg. Spekuluje se o tom, že si tým přeje dalšího německého pilota Nicka Heidfelda, který je po odchodu BMW bez angažmá. "Mercedes GP nebude německý tým, protože automobilka Mercedes je globální hráč. Chceme mít nejlepší jezdce, nejde nám o čistě německý tým nebo něco takového. Je to mezinárodní tým Stříbrných šípů," řekl však viceprezident Mercedesu pro motorsport Norbert Haug a připustil, že rozhodnutí o druhém pilotovi možná hned tak nepadne. "Byl bych rád, kdyby to bylo příští týden, ale nezabijte mě, když to bude trvat o několik týdnů déle. Rozhodně by to ale mělo být do konce roku," dodal Haug.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.