Německý Mercedes, který se stal většinovým vlastníkem týmu F1 Brawn GP, oznámil, že rozhodnutí o obsazení jezdeckých postů nechá na staronovém šéfovi stáje Rossu Brawnovi.
"Ross Brawn je šéfem týmu a od nás by nebylo moudré cokoli mu diktovat, včetně rozhodnutí ohledně jezdců," prohlásil Dieter Zetsche, prezident společnosti Daimler, která je vlastníkem Mercedesu.
Brawn vybojoval letos se svým týmem v jeho první sezoně dva tituly, jezdecký díky Jensonu Buttonovi a týmový v Poháru konstruktérů. Button vyhrál šest závodů, zatímco jeho stájový kolega Rubens Barrichello zvítězil dvakrát.
Sedmatřicetiletý Barrichello odchází a od příští sezony bude závodit za Williams, zatímco o budoucnosti mistra světa Buttona není dosud rozhodnuto. Brit jedná jak se svou bývalou stájí, tak i s McLarenem, který už má ve svém středu jednoho mistra světa, Lewise Hamiltona, šampiona z roku 2008.
Jistým pilotem stáje Brawn GP, nyní již Mercedes GP, je Němec Nico Rosberg. Spekuluje se o tom, že si tým přeje dalšího německého pilota Nicka Heidfelda, který je po odchodu BMW bez angažmá. "Mercedes GP nebude německý tým, protože automobilka Mercedes je globální hráč. Chceme mít nejlepší jezdce, nejde nám o čistě německý tým nebo něco takového. Je to mezinárodní tým Stříbrných šípů," řekl však viceprezident Mercedesu pro motorsport Norbert Haug a připustil, že rozhodnutí o druhém pilotovi možná hned tak nepadne. "Byl bych rád, kdyby to bylo příští týden, ale nezabijte mě, když to bude trvat o několik týdnů déle. Rozhodně by to ale mělo být do konce roku," dodal Haug.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.