Šéf týmu Brawn GP Ross Brawn vstoupí do nového ročníku mistrovství světa F1 jako týmový boss tovární stáje Mercedes GP, nijak mu však nevadí, že tým už neponese jeho jméno.
"Moji kolegové z vedení týmu i já sám jsme hrdí na každého člena stáje, na naše piloty i všechny partnery, kteří s námi spolupracují, za to, co jsme během jediného roku dokázali. Vedení týmu zůstane stejné. Uděláme všechno pro to, abychom novým majitelům oplatili vloženou důvěru," prohlásil Brawn, jemuž nikterak nevadí, že stáj už neponese jeho jméno. "Je pro nás velká čest startovat jako tovární tým Mercedesu," řekl Brawn.
Tým Brawn GP, který vznikl z bývalé stáje Honda, získal během jediného roku své existence mistrovský titul mezi jednotlivci i Pohár konstruktérů a celkem osm vítězství v závodech, šest díky mistru světa Jensonu Buttonovi a dvě díky Rubensi Barrichellovi. Tým ukončil své působení se 172 body a téměř dvěma tisíci kilometry ve vedení závodů.
Společnost Daimler, která vlastní automobilku Mercedes, 16. listopadu odkoupila 75,1 procenta týmu Brawn GP, tým v příští sezoně ponese jméno Mercedes GP. Jediným dosud potvrzeným pilotem je Němec Nico Rosberg.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.