Kamuj Kobajaši, objev posledních dvou Velký cen, si nyní hledá závodní místo pro příští rok. Šance jezdit pro domácí automobilku Toyotu vzali za své s jejím odchodem. Co mu tedy zbývá?
Mladý Japonec, který hodně zklamal v poslední sezóně GP2 poté, co vyhrál v její asijské odnoži loňskou zimu, zaskočil za zraněného Tima Glocka ve Formuli 1 a předvedl dva omračující výkony. V Brazílii si sice na jeho příliš agresivní styl Jenson Button stěžoval, když však srovnáme jeho výsledky s ostatními nováčky letošní sezóny - s Alguersuarim, Grosjeanem či Liuzzim - je třeba uznat, že si Kobajaši z nich vedl nejlépe.
Techniku sice neměli stejnou (na to doplácí obzvláště Grosjean), ale Japonec jezdil s minimem chyb a hned ve druhém závodu, kde na startu předjel Räikkönena vybaveného KERSem, dojel na bodech na 6. místě - dokonce lépe než jeho týmový kolega, velezkušený Jarno Trulli.
Po závodu v Abú Zabí řekl (článek zde), že pokud mu Toyota nenabídne místo, půjde zřejmě dělat k otci do jeho restaurace suši. Kobajaši to však po odchodu Toyoty jen tak nevzdává a hledá si místo mezi čtyřmi novými týmy, kde by nemusel být úplně bez šance.
Nejvíce by se mu líbilo jezdit za Lotus: "Je jasné, že místo v Toyotě je pryč. Byl jsem blízko podpisu smlouvy pro rok 2010, ale s tím, že přicházejí čtyři nové týmy a několik z nich ještě nepotvrdilo své piloty, mám pár možností. Pro současné týmy jsem "rizikem," což mě opravdu trápí. Věřím, že se mi místo sehnat povede - a kdybych to bylo na mě, vybral bych si Lotus. To jméno mluví za vše."
Japonec se také zmínil, že mu Toyota bude snažit pomoci získat pro rok 2010 angažmá, stejně jako Kazukimu Nakajimovi: "Spolupracují se mnou a s mým agentem, aby mi pomohli najít si místo, totéž dělají pro Kazukiho Nakajimu. Toyota mi vysvětlila, že již v této sérii nemohou závodit, ale že se budou snažit mi v kariéře co nejvíce pomáhat."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.