Kamuj Kobajaši, objev posledních dvou Velký cen, si nyní hledá závodní místo pro příští rok. Šance jezdit pro domácí automobilku Toyotu vzali za své s jejím odchodem. Co mu tedy zbývá?
Mladý Japonec, který hodně zklamal v poslední sezóně GP2 poté, co vyhrál v její asijské odnoži loňskou zimu, zaskočil za zraněného Tima Glocka ve Formuli 1 a předvedl dva omračující výkony. V Brazílii si sice na jeho příliš agresivní styl Jenson Button stěžoval, když však srovnáme jeho výsledky s ostatními nováčky letošní sezóny - s Alguersuarim, Grosjeanem či Liuzzim - je třeba uznat, že si Kobajaši z nich vedl nejlépe.
Techniku sice neměli stejnou (na to doplácí obzvláště Grosjean), ale Japonec jezdil s minimem chyb a hned ve druhém závodu, kde na startu předjel Räikkönena vybaveného KERSem, dojel na bodech na 6. místě - dokonce lépe než jeho týmový kolega, velezkušený Jarno Trulli.
Po závodu v Abú Zabí řekl (článek zde), že pokud mu Toyota nenabídne místo, půjde zřejmě dělat k otci do jeho restaurace suši. Kobajaši to však po odchodu Toyoty jen tak nevzdává a hledá si místo mezi čtyřmi novými týmy, kde by nemusel být úplně bez šance.
Nejvíce by se mu líbilo jezdit za Lotus: "Je jasné, že místo v Toyotě je pryč. Byl jsem blízko podpisu smlouvy pro rok 2010, ale s tím, že přicházejí čtyři nové týmy a několik z nich ještě nepotvrdilo své piloty, mám pár možností. Pro současné týmy jsem "rizikem," což mě opravdu trápí. Věřím, že se mi místo sehnat povede - a kdybych to bylo na mě, vybral bych si Lotus. To jméno mluví za vše."
Japonec se také zmínil, že mu Toyota bude snažit pomoci získat pro rok 2010 angažmá, stejně jako Kazukimu Nakajimovi: "Spolupracují se mnou a s mým agentem, aby mi pomohli najít si místo, totéž dělají pro Kazukiho Nakajimu. Toyota mi vysvětlila, že již v této sérii nemohou závodit, ale že se budou snažit mi v kariéře co nejvíce pomáhat."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.