Mattias Ekström, dvojnásobný šampion DTM, již potřetí zvítězil ve slavném Závodě šampionů. Ve finále porazil Michaela Schumachera, vítěze letošního Poháru národů.
Ekström si připsal po letech 2006 a 2007 další vítězství v kategorii jednotlivců. V cestě za titulem porazil Andyho Priaulxe, pětinásobného šampiona Moto GP Micka Doohana a několikanásobného držitele zlatých medailí z X-Games Travise Pastranu. Ve čtvrt finále se utkal s osminásobným vítězem Le Mans Tomem Kristensenem a v osmifinále porazil letošního mistra světa F1 Jensona Buttona. Ve finále se Švéd utkal s Michaelem Schumacherem, kterého porazil jen velmi těsně. „Je to úžasné. Loni jsem nevyhrál, takže porazit teď Michaela Schumachera je extrémně příjemné,“ sděloval své bezprostřední pocity Ekström. Nezapomněl vysvětlit, v čem tkví jeho schopnost vynikat při jízdě v jakémkoli voze. „Narodil jsem se na švédském venkově a jako kluk jsem řídil různá auta. Měl jsem také to potěšení řídit hodně dobrých cestovních, sportovních a rally vozů. To je má zvláštnost.“
Mattias Ekström
Zajímavé je, že Mattias Ekström byl korunován vítězem pokaždé na různých místech, v pařížském Stade de France, londýnském Wembley a nyní na olympijském stadionu Ptačí hnízdo v Pekingu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.