Důvod? Omezený rozpočet. Jako alternativa se nabízí série GP2, ale ani na tu nemá peníze.
Kobajaši doslova řekl: "V GP2 už znovu závodit nebudu. Ne, ne, ne. Nemám žáden rozpočet, takže v této sérii příští rok nepojedu. Zřejmě bych se vrátil zpět do Japonska, kde bych pracoval s otcem v jeho restauraci se suši. Před 2 měsíci jsem byl na tom stejně, kdybych nedostal nabídku od Toyoty, znamenalo by to konec mé kariéry. I když mi bylo 16 let, tak jsem u něj pracoval - dělal jsem suši."
Mladý Japonec si výborným výkonem v Abú Zabí, kde skončil před mnohem zkušenějším Jarnem Trullim na 6. místě, výrazně řekl o místo závodního pilota u Toyoty pro příští sezónu. Podle Pascala Vasselona mohl skončit dokonce čtvrtý, kdyby se nezdržel za Jensonem Buttonem, s nímž opět svedl hezký souboj.
V F1 si tak vede mnohem lépe než v GP2, kde se letos hodně trápil a byl o dvě vteřiny pomalejší než nejlepší jezdci. "V GP2 jsem si nevedl moc dobře. V Asii to ještě šlo, ale v Evropě jsem byl o dvě vteřiny pomalejší, nemohl jsem tomu uvěřit. Snažili jsme se to zlepšit, ale nedařilo se nám to. V F1 se nám však problémy po závodu v Brazílii podařilo najít, odstranit je a proto jsem zde byl rychlejší. Pro mě je jednodušší udělat pokrok v F1 než v GP2. Tam můžete zlepšit jen několik věcí, v F1 si však můžete pro sebe přizpůsobit cokoliv, což je obrovský rozdíl," popisuje příčiny své formy v F1 Kobajaši, který v současnosti bydlí v Paříži.
To, že mohl monopostem F1 jezdit už v Suzuce během tréninků za výhodu nepovažuje: "Jízdy v Suzuce mi moc nepomohly, protože bylo mokro, opravdu mi to nic nedalo." Ze zlepšeným výkonem v poslední Velké ceně může odlišný jízdní styl: "Beru přitom větší ohled na pneumatiky. Jediným problémem tak zůstává kvalifikace. Zajet jedno dobré kolo je stále dost těžké, musím tomu lépe porozumět a zlepšit to."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.