Důvod? Omezený rozpočet. Jako alternativa se nabízí série GP2, ale ani na tu nemá peníze.
Kobajaši doslova řekl: "V GP2 už znovu závodit nebudu. Ne, ne, ne. Nemám žáden rozpočet, takže v této sérii příští rok nepojedu. Zřejmě bych se vrátil zpět do Japonska, kde bych pracoval s otcem v jeho restauraci se suši. Před 2 měsíci jsem byl na tom stejně, kdybych nedostal nabídku od Toyoty, znamenalo by to konec mé kariéry. I když mi bylo 16 let, tak jsem u něj pracoval - dělal jsem suši."
Mladý Japonec si výborným výkonem v Abú Zabí, kde skončil před mnohem zkušenějším Jarnem Trullim na 6. místě, výrazně řekl o místo závodního pilota u Toyoty pro příští sezónu. Podle Pascala Vasselona mohl skončit dokonce čtvrtý, kdyby se nezdržel za Jensonem Buttonem, s nímž opět svedl hezký souboj.
V F1 si tak vede mnohem lépe než v GP2, kde se letos hodně trápil a byl o dvě vteřiny pomalejší než nejlepší jezdci. "V GP2 jsem si nevedl moc dobře. V Asii to ještě šlo, ale v Evropě jsem byl o dvě vteřiny pomalejší, nemohl jsem tomu uvěřit. Snažili jsme se to zlepšit, ale nedařilo se nám to. V F1 se nám však problémy po závodu v Brazílii podařilo najít, odstranit je a proto jsem zde byl rychlejší. Pro mě je jednodušší udělat pokrok v F1 než v GP2. Tam můžete zlepšit jen několik věcí, v F1 si však můžete pro sebe přizpůsobit cokoliv, což je obrovský rozdíl," popisuje příčiny své formy v F1 Kobajaši, který v současnosti bydlí v Paříži.
To, že mohl monopostem F1 jezdit už v Suzuce během tréninků za výhodu nepovažuje: "Jízdy v Suzuce mi moc nepomohly, protože bylo mokro, opravdu mi to nic nedalo." Ze zlepšeným výkonem v poslední Velké ceně může odlišný jízdní styl: "Beru přitom větší ohled na pneumatiky. Jediným problémem tak zůstává kvalifikace. Zajet jedno dobré kolo je stále dost těžké, musím tomu lépe porozumět a zlepšit to."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.