Talentovaný nováčik Kamui Kobajaši je podľa slov viacerých fanúšikov Formule 1, príjemným prekvapením záverečnej fázy sezóny. Neskúsený Japonec dokázal zaujať, obzvlášť keď sa blysol v súboji s majstrom sveta Jensonom Buttonom.
Z dravej jazdy 23-ročného rodáka z Amagasaki mali nepochybne radosť aj v boxoch Toyoty. Zdá sa, že v F1 sa konečne objavil japonský jazdec, ktorý by v budúcnosti mohol naozaj niečo dokázať. Štart mladého Kobajašiho už v nasledujúcej sezóne rozhodne nie je nereálny.
"Po jeho silnom výkone sa ním musíme naozaj vážne zaoberať," poznamenal boss Toyoty John Howett, ktorý ohodnotil Japoncove šance na zisk kokpitu na 80%. Brit však priznal, že o Kobayashim tak trochu pochyboval. Kamui síce žiaril v ázijskom šampionáte GP2, ale v tom hlavnom sa až tak výrazne presadiť nedokázal.
"Myslím, že sme dostali malú lekciu. Niekedy je zrejme lepšie byť pri výbere pilotov odvážny a nevsádzať len na istotu," dodal Howett.
Rozhodnutie Toyoty týkajúce sa jazdcov s veľkou pravdepodobnosťou nepadne skôr ako sa uskutoční schôdzka kľúčových osôb spoločnosti v Tokiu, kde sa zároveň má odsúhlasiť aj rozpočet pre nasledujúcu sezónu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.