RED BULL – REVIEW; Red Bullu se povedl fantastický závěr sezóny, když Sebastian Vettel zvítězil před druhým Markem Webberem. Vettel tak skončil druhý v poháru jezdců a Red Bull druhý v poháru konstruktérů.
Sebastian Vettel, 1. Byl to fantastický závod. Povedl se nám start. Nestačilo to na přesprintování Lewise, ale překvapilo mě to. V nájezdu na dlouhou rovinku použil KERS a bylo to, zmizel mi v dáli. Dařilo se mi zůstat blízko, věděli jsme, že jsme těžší, ale zvládl jsem se ho držet. Při zastávkách v boxech to byl velký tlak. Potom odstoupil, ale byl to úžasný závod. Měl jsem odstup od Jensona a Marka za sebou, takže jsme si mohl jet svým tempem, ale auto bylo skvělé na obou směsích pneumatik. Dnes bylo potěšením v tomhle autě sedět. Co se sezóny týče, bylo to jednou dole, jednou nahoře. Ve druhé polovině jsme byli velmi silní, čtyři doubly pro Red Bull, takže týmu gratuluji. Hodně na to tlačili, hodně pracovali. Je úžasné takhle skončit sezónu. Jsem velmi hrdý. Myslím, že v Brazílii došlo k nedorozumění a já neměl šanci, takže Brawnu a Buttonovi gratuluji. Když jsme sem přijeli, věděli jsme, že máme opravdu silný balíček a naší prioritou bylo pojistit si druhé místo v poháru jezdců, a to se povedlo. Dokázat to vítězstvím je nejlepší možný výsledek. Bylo by výborné takhle pokračovat. Čelíme teď dlouhé zimě, hlavně my jezdci, je to dlouhá pauza bez testování. V továrně v Anglii kluci hodně pracují. Auta se moc nezmění, ale nebude se dotankovávat, to je trošku neznámá. Sezóna byla velmi speciální, pamatuju si, že před pár lety tihle dva (Jenson a Mark, pozn.red.) jezdili a já se díval. Snad bude ta příští stejně vzrušující, jako letošní. Opravdu se těším. Měli jsme velmi, velmi dobrou sezónu, nějaké pozitiva, ale něco jsme i udělali špatně. Není to ostuda, musíme jen zjistit a pochopit, co se stalo.
Mark Webber, 2.Druhé místo je přesně to, na co jsem dnes mířil. Měli jsme velmi dobrý start. Nakouknul jsem do vnějšku vedle Sebastiana, ale hlavním cílem bylo dostat se na vnitřek a mít dobrý výjezd. Utrpěl jsem docela velký náraz (od Rubense Barrichella) a bál jsem se, že mám propíchnutou pneumatiku, ale tým mi řekl, že tlak je OK. Seb byl dneska jen o takovýhle kousíček rychlejší.Měli jsme docela málo natankováno, takže JB mohl najet pár dobrých kol, když jsem byl v boxech. Říkal jsem si, že to na konci bude dost těsné. Mimo stopu je to dost prašné. V jednom z posledních kol jsem to bral trošku ze strany na stranu, věděl jsem totiž o dvou klíčových místech k předjetí, jinde už pak nemohl nic moc dělat. Jensonovo předjíždění je letos dobré, takže jsem čekal, že bude i teď.V továrně máme úžasný tým. Příští rok pro nás není jediný důvod, proč bychom neměli startovat zepředu. Preferoval bych zůstat v téhle pozici. Nemůžeme to vědět jistě, protože tohle je F1, ale věříme si.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.