Nejrychlejší kolo posledního podniku letošního kalendáře Formule 1 zajel jeho vítěz Sebastian Vettel. Překvapivě dobře si vedl Buemi s vozem Toro Rosso, který skončil druhý, a to před Hamiltonem, Barrichellem, Webberem i Buttonem
Lewis Hamilton sice musel ze závodu odstoupit krátce po své první zastávce, přesto zajel velmi dobře v 16. kole před svým pitstopem. Vettel v závodě zaostal za kvalifikačním časem Brita o 6 desetin.
Většina pilotů zajela svá nejrychlejší kola až v samotném závěru, v předposledním kole padlo hned devět osobních rekordů, v posledním 55. kole dokonce dva - nadoraz jeli Buemi s Kobajašim.
Až nezvykle pomalí byly dnes Grosjean, jenž na nejrychlejšího ztratil dvě vteřiny, a Alguersuari, který zaostával dokonce o více než tři vteřiny.
Ve sledovaném duelu uvnitř Ferrari dnes byl Fisichella ve svém nejlepším kole jen o 3 desetiny pomalejší než Räikkönen.
Z pohledu konzistence časů si dnes vedli nejlépe Jenson Button s Nickem Heidfeldem, kteří ač zajeli svá nejrychlejší kola ke konci, jezdili stabilně rychle po celou dobu a odjeli celkem 29 kol v rozmezí svého osobního rekordu +1% času navíc, tj. v případě prvního jmenovaného odjel Jenson v rozmezí intervalu 1:40,642 (nejrychlejší kolo) až 1:41,648 (nejrychlejší kolo + 1% času navíc) celkem 29 kol, což znamená více než polovinu závodu. Jde vidět, že mistr světa dnes jezdil bez stresu uvolněně a solidním tempem.
U Ferrari je vidět, že se s F60 nejezdí nejlépe a piloti nemají plnou důvěru v auto, o čemž svědčí jejich tristní konzistence. Podobné je to i u Renaultu - nenechte se zmást Grosjeanem, který jezdil sice stabilně, ale pomalu.
V případě Williamsu je vidět, že Nakajima sice dnes dokázal zajet o necelé tři desetinky rychlejší kolo než Rosberg, k čemu to ale je, když se jedná o občasné záblesky rychlosti. Není divu, že přesto skončil o čtyři místa hůře než jeho kolega, jenž dnes patřil mezi čtyři jezdce s nejstabilnější rychlostí.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.