Italský jezdec si splnil přestupem do Ferrari sen, ale ten má bohužel poněkud hořkou příchuť. Rozčarování je dost možná oboustranné a Fisico zvažuje pro příští rok i jiné alternativy, než setrvání po boku Alonsa a Massy jako testman. Jednou z možností je údajně i návrat do Force India.
Nemožnost testovat a lépe poznat závodní vůz z Maranella je podle jeho názoru hlavní příčinou, proč se není schopen prosadit a zaostává za Raikkonenem rozdílem třídy. „Jsem zklamaný, dávám do toho maximum, ale výsledky se ne a ne dostavit. Musel jsem změnit kompletně styl jízdy, především brždění a podřazování. V závodě už je moje rychlost docela konkurenceschopná, ale problém je stále v kvalifikaci.“
„Po Abu Dhabi se uvidí, jaké budou moje možnosti. S Ferrari zatím hovoříme pouze o posledních závodech a o jiném týmu zatím vážně neuvažuji. Pokud by se ale objevila zajímavá možnost se závodním kokpitem u týmu s dostatkem zkušeností, určitě bych do toho šel. Ale začínat s úplně novou stájí by bylo příliš náročné.“
Na otázku, zda je reálný třeba návrat zpět do Force India Giancarlo odpověděl: „Proč ne? Stále je vše otevřené. Může to být i Force India, celá řada týmů je ještě bez potvrzených jezdců.“
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.