BMW SAUBER - REVIEW; Tým z Hinwillu má za sebou rozpačitou sezonu, kterou se snaží alespoň trochu zachránit v posledních závodech. Oba jezdci jsou znovu v první desítce. Zisk bodů je reálním cílem obou pilotů.
Robert Kubica, 7.Naneštěstí jsem včera přišel o druhý volný trénink. Neměl jsem proto žádné zkušenosti s podmínkami na trati právě v čase dnešní kvalifikace. Byly zcela odlišné v porovnání s ranním tréninkem. Nižší teploty mají dost velký dopad na vyvážení našeho vozu. Nakonec jsem se kvalifikoval na sedmém místě, což je celkem dobrý výsledek. Jsem optimista, zítra můžeme bojovat o body.Nick Heidfeld, 8.Myslím, že má osmá příčka je v pořádku. V mém posledním kole jsem měl malé možnosti na zlepšení, dojel jsem Marka Webbera. Není ale jisté, že bych se zlepšil, kdybych za ním neuvízl. Když se podívám na množství paliva v mé nádrži, jsem s pozicí spokojen, i když množství paliva u ostatních jezdců mohu jen odhadovat. Pneumatiky tady fungují dobře, což by se mohlo vyplatit v delších stintech. Světlo ze zapadajícího slunce bylo dnes trochu jasnější než včera, okruh je ale stavěn tak, že to vadí jenom v jedné zatáčce, která je ale stejně přehledná. Doufám, že v zítřejším závodě budeme bodovat oběma vozy.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.