K nejrychlejším vozum patřily i dnes monoposty Red Bullu a stejně jako v minulém závodě v Japonsku byl o fous rychlejší Mark Webber než Sebastian Vettel. Přehled byl doplněn o údaj, jenž vypovídá o konzistenci rychlostí pilotů.
Rubens Barrichello - smolař dnešního závodu (kvůli defektu pneumatiky, jejž utržil při předjetí Hamiltonem, závod by stejně nevyhrál) - zaostal za nejrychlejším Webberem o 2 desetiny.
To Robert Kubica na čtvrtém místě zaostával již o 4 desetiny, McLareny o více než půl vteřiny. Do tohoto pořadí by možná více promluvili v úvodu kolidující Trulli se Sutilem a Alonsem, ale na kdyby se nehraje.
U Ferrari stále ztrácí na svého finského kolegu Giancarlo Fisichella - v Brazílii to bylo o 0,4 vteřiny.
Tabulka byla opět doplněna o poslední sloupec, v němž je uveden počet kol, která pilot zajel v závodě o max. 1% pomaleji než své nejrychlejší kolo.
Z toho vidíme, že například Robert Kubica dokázal zajet nejen velmi rychlé kolo - 1:14,155 min, ale byl stabilně velmi rychlý: vždyť 40 kol zajel jen o něco pomaleji (maximálně o 1%, tj. do 1:14,897 min).
Pochvalu za podobně stabilní výkony si zaslouží také Jenson Button (39 velmi rychlých kol), ale hlavně Sebastian Buemi, jenž byl dnes z pohledu konzistentně rychlých kol nejlepší - 49 ze 71 kol zajel max. o 1% pomaleji než ve svém nejpovedenějším kole. Od těch 71 okruhů je třeba navíc odečíst 4 (2 x v boxech, tj. 2 x in-lap a 2 x out-lap) plus 5 kol za safety carem. Body si mladý Švýcar včera rozhodně zasloužil!
Nízký počet rychlých kol u Nakajimy, Rosberga a Heidfelda je zapříčiněn jejich problémy - Japonec havaroval, Rosbergovi odešla převodovka a Heidfeldovi palivo. V horším světle se ukázali Kovalainen s Vettelem. Nechci jim křivdit, možná se ocitli v provozu, protože startovali ze zadních pozic (osobně ale tenhle argument moc nemám rád, zavání mi to spíše výmluvou), nicméně oba zůstali hodně ve stínu svých týmových kolegů a dny Heikkiho jsou již nejspíše sečteny. McLaren to ještě ze solidarity neřekl nahlas, aby se Fin mohl soustředit naplno i na poslední závod, ale pro příští sezóny s ním s největší pravděpodobností již nepočítají.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.