K nejrychlejším vozum patřily i dnes monoposty Red Bullu a stejně jako v minulém závodě v Japonsku byl o fous rychlejší Mark Webber než Sebastian Vettel. Přehled byl doplněn o údaj, jenž vypovídá o konzistenci rychlostí pilotů.
Rubens Barrichello - smolař dnešního závodu (kvůli defektu pneumatiky, jejž utržil při předjetí Hamiltonem, závod by stejně nevyhrál) - zaostal za nejrychlejším Webberem o 2 desetiny.
To Robert Kubica na čtvrtém místě zaostával již o 4 desetiny, McLareny o více než půl vteřiny. Do tohoto pořadí by možná více promluvili v úvodu kolidující Trulli se Sutilem a Alonsem, ale na kdyby se nehraje.
U Ferrari stále ztrácí na svého finského kolegu Giancarlo Fisichella - v Brazílii to bylo o 0,4 vteřiny.
Tabulka byla opět doplněna o poslední sloupec, v němž je uveden počet kol, která pilot zajel v závodě o max. 1% pomaleji než své nejrychlejší kolo.
Z toho vidíme, že například Robert Kubica dokázal zajet nejen velmi rychlé kolo - 1:14,155 min, ale byl stabilně velmi rychlý: vždyť 40 kol zajel jen o něco pomaleji (maximálně o 1%, tj. do 1:14,897 min).
Pochvalu za podobně stabilní výkony si zaslouží také Jenson Button (39 velmi rychlých kol), ale hlavně Sebastian Buemi, jenž byl dnes z pohledu konzistentně rychlých kol nejlepší - 49 ze 71 kol zajel max. o 1% pomaleji než ve svém nejpovedenějším kole. Od těch 71 okruhů je třeba navíc odečíst 4 (2 x v boxech, tj. 2 x in-lap a 2 x out-lap) plus 5 kol za safety carem. Body si mladý Švýcar včera rozhodně zasloužil!
Nízký počet rychlých kol u Nakajimy, Rosberga a Heidfelda je zapříčiněn jejich problémy - Japonec havaroval, Rosbergovi odešla převodovka a Heidfeldovi palivo. V horším světle se ukázali Kovalainen s Vettelem. Nechci jim křivdit, možná se ocitli v provozu, protože startovali ze zadních pozic (osobně ale tenhle argument moc nemám rád, zavání mi to spíše výmluvou), nicméně oba zůstali hodně ve stínu svých týmových kolegů a dny Heikkiho jsou již nejspíše sečteny. McLaren to ještě ze solidarity neřekl nahlas, aby se Fin mohl soustředit naplno i na poslední závod, ale pro příští sezóny s ním s největší pravděpodobností již nepočítají.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.