K nejrychlejším vozum patřily i dnes monoposty Red Bullu a stejně jako v minulém závodě v Japonsku byl o fous rychlejší Mark Webber než Sebastian Vettel. Přehled byl doplněn o údaj, jenž vypovídá o konzistenci rychlostí pilotů.
Rubens Barrichello - smolař dnešního závodu (kvůli defektu pneumatiky, jejž utržil při předjetí Hamiltonem, závod by stejně nevyhrál) - zaostal za nejrychlejším Webberem o 2 desetiny.
To Robert Kubica na čtvrtém místě zaostával již o 4 desetiny, McLareny o více než půl vteřiny. Do tohoto pořadí by možná více promluvili v úvodu kolidující Trulli se Sutilem a Alonsem, ale na kdyby se nehraje.
U Ferrari stále ztrácí na svého finského kolegu Giancarlo Fisichella - v Brazílii to bylo o 0,4 vteřiny.
Tabulka byla opět doplněna o poslední sloupec, v němž je uveden počet kol, která pilot zajel v závodě o max. 1% pomaleji než své nejrychlejší kolo.
Z toho vidíme, že například Robert Kubica dokázal zajet nejen velmi rychlé kolo - 1:14,155 min, ale byl stabilně velmi rychlý: vždyť 40 kol zajel jen o něco pomaleji (maximálně o 1%, tj. do 1:14,897 min).
Pochvalu za podobně stabilní výkony si zaslouží také Jenson Button (39 velmi rychlých kol), ale hlavně Sebastian Buemi, jenž byl dnes z pohledu konzistentně rychlých kol nejlepší - 49 ze 71 kol zajel max. o 1% pomaleji než ve svém nejpovedenějším kole. Od těch 71 okruhů je třeba navíc odečíst 4 (2 x v boxech, tj. 2 x in-lap a 2 x out-lap) plus 5 kol za safety carem. Body si mladý Švýcar včera rozhodně zasloužil!
Nízký počet rychlých kol u Nakajimy, Rosberga a Heidfelda je zapříčiněn jejich problémy - Japonec havaroval, Rosbergovi odešla převodovka a Heidfeldovi palivo. V horším světle se ukázali Kovalainen s Vettelem. Nechci jim křivdit, možná se ocitli v provozu, protože startovali ze zadních pozic (osobně ale tenhle argument moc nemám rád, zavání mi to spíše výmluvou), nicméně oba zůstali hodně ve stínu svých týmových kolegů a dny Heikkiho jsou již nejspíše sečteny. McLaren to ještě ze solidarity neřekl nahlas, aby se Fin mohl soustředit naplno i na poslední závod, ale pro příští sezóny s ním s největší pravděpodobností již nepočítají.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.