Přehled konzistence časů a nejrychlejších kol brazilského závodu (doplňeno)

Vettel, Sebastian
Vettel, Sebastian, foto: Red Bull Racing
PH 19. října 2009 12:30
Sdílej:

K nejrychlejším vozum patřily i dnes monoposty Red Bullu a stejně jako v minulém závodě v Japonsku byl o fous rychlejší Mark Webber než Sebastian Vettel. Přehled byl doplněn o údaj, jenž vypovídá o konzistenci rychlostí pilotů.

Rubens Barrichello - smolař dnešního závodu (kvůli defektu pneumatiky, jejž utržil při předjetí Hamiltonem, závod by stejně nevyhrál) - zaostal za nejrychlejším Webberem o 2 desetiny.

To Robert Kubica na čtvrtém místě zaostával již o 4 desetiny, McLareny o více než půl vteřiny. Do tohoto pořadí by možná více promluvili v úvodu kolidující Trulli se Sutilem a Alonsem, ale na kdyby se nehraje.

U Ferrari stále ztrácí na svého finského kolegu Giancarlo Fisichella - v Brazílii to bylo o 0,4 vteřiny.

Tabulka byla opět doplněna o poslední sloupec, v němž je uveden počet kol, která pilot zajel v závodě o max. 1% pomaleji než své nejrychlejší kolo.

Z toho vidíme, že například Robert Kubica dokázal zajet nejen velmi rychlé kolo - 1:14,155 min, ale byl stabilně velmi rychlý: vždyť 40 kol zajel jen o něco pomaleji (maximálně o 1%, tj. do 1:14,897 min).

Pochvalu za podobně stabilní výkony si zaslouží také Jenson Button (39 velmi rychlých kol), ale hlavně Sebastian Buemi, jenž byl dnes z pohledu konzistentně rychlých kol nejlepší - 49 ze 71 kol zajel max. o 1% pomaleji než ve svém nejpovedenějším kole. Od těch 71 okruhů je třeba navíc odečíst 4 (2 x v boxech, tj. 2 x in-lap a 2 x out-lap) plus 5 kol za safety carem. Body si mladý Švýcar včera rozhodně zasloužil!

Nízký počet rychlých kol u Nakajimy, Rosberga a Heidfelda je zapříčiněn jejich problémy - Japonec havaroval, Rosbergovi odešla převodovka a Heidfeldovi palivo. V horším světle se ukázali Kovalainen s Vettelem. Nechci jim křivdit, možná se ocitli v provozu, protože startovali ze zadních pozic (osobně ale tenhle argument moc nemám rád, zavání mi to spíše výmluvou), nicméně oba zůstali hodně ve stínu svých týmových kolegů a dny Heikkiho jsou již nejspíše sečteny. McLaren to ještě ze solidarity neřekl nahlas, aby se Fin mohl soustředit naplno i na poslední závod, ale pro příští sezóny s ním s největší pravděpodobností již nepočítají.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.