Ross Brawn je přesvědčen, že je nezbytné provést razantní úpravy aerodynamiky současných monopostů v zájmu usnadnění předjíždění a lepší podívané, jež by Formule 1 měla nabízet.
Mnoho lidí věřilo, že se návratem bezdrážkových pneumatik, omezení aerodynamického přítlaku, nastavitelným předním křídlem a KERSem zvýší i počet soubojů na trati. I když jsou však vozy schopné jeden druhého těsněji následovat díky menšímu víření vzduchu, předjížděcích manévrů příliš nepřibylo.
Brawn vidí problém v tom, že vozy generují stále příliš mnoho přítlaku aerodynamického (náchylnější na turbulence) spíše než mechanického (z pneumatik) a že tudíž žádná drobná omezení (např. zakázání krytu předních kol) situaci nezlepší, pokud se nepůjde ke kořenům problému.
"Podle mě máme špatný poměr mezi mechanickým a aerodynamickým přítlakem," prohlásil Brawn v Suzuce. "Máme příliš mnoho aerodynamického přítlaku a nedostatek přilnavosti z pneumatik. Měli bychom vskutku mít více mechanické přilnavost - pak by vozy spolu mohly efektivněji závodit."
Odborníci díky změnám předpisů před letošní sezonou očekávali snížení přítlaku generovaného aerodynamikou zhruba o polovinu. Díky rychlému vývoji jsou v této oblasti monoposty již na 85% loňské úrovně. Šéf týmu BrawnGP to potvrzuje: "Letošní vozy jsou lepší než ty loňské, to je jasné. Ale stále máme auta, která velmi spoléhají na výkonnost aerodynamiky - kvůli toho je dost obtížné vytvořit balík, jež by umožňoval jízdu vozů těsně za sebou."
Často kritizovaným faktorem, jež negativně ovlivnil plánované snížení přítlačné síly, bylo povolení kontroverzních dvojitých difuzorů, s nimiž přišli Brawn, Toyota a Williams, později adaptované všemi týmy.
Dle Brawna však chyba vznikla dříve, když týmy odmítly radikální opatření pro snížení přítlaku a FIA se s tím smířila: "Myslím, že byl vyvíjen rozumný tlak na přísná omezení aerodynamiky, a týmy se proti němu hodně bránily."
O tom svědčí i slova technického konsultanta FIA Tonyho Purnella, jenž již dříve v tomto roce připustil, že ve změnách předpisů se nezašlo dostatečně daleko kvůli přílišné konzervativnosti F1 komunity. "Máme-li dát fanouškům to, co chtějí, musíme udělat další krok," uvedl Purnell.
Jedna věc je ovšem identifikovat problém, druhá najít efektivní řešení. "Existuje spousta teorií, ale v praxi je to velmi složité," dodává Brawn. Ono se to řekne: housle. Ale zahrát na ně!
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.