AKTUALIZOVÁNO: Stáj Renault ve středu oficiálně potvrdila, že Polák Robert Kubica bude od příští sezony jejím novým pilotem a nahradí dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa, který přestoupil do Ferrari. Zprávu přinesla ve středu agentura Reuters.
Čtyřiadvacetiletý Robert Kubica byl od roku 2006 pilotem stáje BMW Sauber, automobilka BMW však letos končí v F1 a tým, přestože sehnal kupce, společnost Qadbak, nemá jisté místo v mistrovství světa 2010.
O Kubicu, který vyhrál v minulé sezoně Velkou cenu Kanady, mělo zájem několik týmů včetně Toyoty a Williamsu.
Šéf týmu Bob Bell přiznal, že tým už se o polského pilota zajímal nějakou dobu. "Od té doby, co Robert v roce 2006 debutoval v F1, nepouštěli jsme ho z očí. Je jedním z nejtalentovanějších pilotů této generace. Jsme šťastní, že jsme ho získali do jednoho z našich vozů," řekl Bell. "Renault má do budoucna vysoké ambice a my cítíme, že Robert je ten, kdo je může naplnit."
Kubica pro tým Renault testoval už před čtyřmi lety, tehdy to bylo za odměnu, když vyhrál World Series Renaultu. Nabídku na smlouvu ale nedostal a zakotvil v BMW Sauber, kde debutoval ve Velké ceně Maďarska, když nahradil Kanaďana Jacquese Villeneuva.
"Jsem moc rád, že budu příští rok závodit za Renault," řekl Kubica. "S tímto týmem mám zvláštní spojení, protože v roce 2005, když jsem vyhrál Světovou sérii Renaultu, jsem mohl v Barceloně testovat jeho vůz F1, a to vedlo k mému debutu v F1," vysvětlil první polský pilot v seriálu.
"V týmu vládne velmi přátelská a otevřená atmosféra, cítím se tam příjemně. Mám velkou motivaci a jsem optimistický, že příští rok můžeme jezdit hodně vpředu a snad i bojovat o titul," řekl Kubica.
Tým BMW Sauber Kubicovi poděkoval za jeho služby a ocenil jeho přínos. Byl to právě Kubica, kdo získal pro stáj první pole position v historii (GP Bahrajnu 2008) a ve Velké ceně Kanady v tomtéž roce také první vítězství. "Robert hrál velmi důležitou roli pro náš tým," řekl šéf Mario Theissen. "Přišel k nám jako testovací pilot bez zkušeností a velmi rychle začal závodit. Nikdy nás nezklamal. Jsme mu vděční za dobré a stabilní výkony a přejeme mu všechno nejlepší v další kariéře," dodal Theissen.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.