RED BULL – REVIEW; Sebastian Vettel byl po svém dlouho očekávaném vítězství štěstím bez sebe. Hovořil o tom, že měl závod od prvních kol plně pod kontrolou a díky Grosjeanovi mu dobře vyšel i restart. Mark Webber to měl přesně naopak, závod se mu nepovedl a rozhodl se ho tedy využít k testování.
Sebastian Vettel, 1. Jaký skvělý závod! Už jsme měli pole position a chytrou strategii, která nás favorizovala, ale jak víte – nejdřív musíte odstartovat! Byli jsme si dost jistí, že můžeme uhájit pozici, protože už jsme v minulosti dobře odstartovat dokázali, ale bylo to těsnější, než jsem myslel! Při nájezdu do první zatáčky jsem viděl stříbrný šíp po levé straně, ale byl jsem na vnitřku, a to byla výhoda. Poté jsem sklonil hlavu a v každém kole se snažil na to co nejvíc tlačit. Auto bylo fantastrické a mě se rychle povedlo vytvořit náskok. V prvním stintu jsme zůstávali na trati o dvě kola déle, než Lewis, a o jedno déle, než Jarno, takže to všechno vyšlo a já si držel kontrolu nad závodem. Poté, co jsme nasadili do posledního stintu měkké pneumatiky, jsem se chtěl trochu pobavit. Zajel jsem jedno velmi rychlé kolo (myslím, že 32,5), ale inženýři mi do rádia řekli, abych šetřil pneumatiky, že by se mohl objevit safety car. A o dvě kola později se to stalo! To si zrovna nepřejete, když jste ve vedení, ale dával jsem pozor na pneumatiky a povedl se mi dobrý restart. Trochu mi pomohl Grosjean za mnou a pak jsem si v dalších třech čtyřech kolech vytvořil dostatečnou mezeru pro vítězství. Nakonec jsme to dokázali! Fantastické. Křičel jsem štěstím do rádia. Posledních pár závodů bylo jednou dole, jednou nahoře, někdy jsme tempo měli, jindy ne, ale nakonec jsme to dokázali. Je skvělé být zpátky na prvním místě v neděli. Velký dík všem v týmu a Red Bullu.
Mark Webber, 17. Musel jsem během prvních dvou kol dvakrát zajet k mechanikům, takže už v tu chvíli bylo po všem. V prvním kole se uvolnila opěrka hlavy, musel jsem si to nechat spravit. Vyjel jsem na trať a stalo se to znovu, takže jsem přijel ještě jednou a kluci to zalepili páskou. Pár věcí jsme dnes otestovali a vyzkoušeli nějaké prvky do příštích závodů. To je vše, co jsme mohli udělat.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.