RED BULL – REVIEW; Sebastian Vettel suverénně vyhrál všechny části kvalifikace včetně té nejdůležitější – poslední. Zítra tak odstartuje do Velké ceny Japonska z první pozice. Mark Webber se po nehodě z dopoledního tréninku kvalifikace nezúčastnil.
Sebastian Vettel, 1. Jsou před námi ještě tři závody a dělí nás (od Brawnů) velká mezera, takže každý závod musí být nadějný, pokud si chceme udržet šanci. Přijeli jsme sem, abychom závodili a vyhráli. Myslím, že jsme v nejlepší pozici pro zítřejší závod. Je to dlouhý závod, rozhodně těžký pro pneumatiky a myslím, že i pro jezdce. Musíme si udržet koncentraci především v esíčkách, působí tam fyzika a jistá pravidla, ale je úžasné, jak rychle tam můžete s autem jet. Je to úžasné, pokud máte prázdné auto, přejete si jet ještě jedno kolo. Je to dlouhý závod a máme opravdu, opravdu dobrou šanci, i co se šampionátu týče. Čekali jsme, že budeme konkurenceschopní, ale nevěděli jsme, jak moc. Hlavně v první části kvalifikace je to těsné, vidíte různá auta na špičce a vzadu v poli, proto jsme nečekali, že budeme na pole positions. Být nejrychlejší ve všech částech kvalifikace bylo úžasné. Pro Marka je to škoda, v deváté zatáčce neboural tvrdě, ale měl problémy s autem, takže ho nemohli spravit a přišel o kvalifikaci, jinak by byl na čele.
Mark Webber, nekvalifikoval se Přemýšlíte nad přípravou, která povede k takovémuto víkendu, takže nemít potom šanci odstartovat ze slušné pozice je pro nás těžké – hlavně pro kluky v garáži. V žádném ohledu to nebyla velká rána, ale natolik poškodila šasi, že ho musíme vyměnit. V současnosti nemáme záložní vozy, takže tohle je výsledek a je to škoda. Udělali jsme na autě pár změn do posledního kola a já na výjezdu z osmé zatáčky ztratil kontrolu nad vozem.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.