Japonský rezervní pilot Kamuji Kobajaši se nečekaně dostal za volant monopostu Toyota, když v pátečních trénincích na Velkou cenu Japonska F1 v Suzuce zaskočil za nemocného Němce Tima Glocka.
Tým Toyota předpokládá, že Glock bude na sobotní kvalifikaci v pořádku, ale využil příležitosti, aby vyzkoušel Kobajašiho, pravidelného účastníka závodů série GP2, v krajně nepříznivých podmínkách, které v pátek v Suzuce panovaly.
"Že budu jezdit, to jsem se dozvěděl až v půl deváté ráno cestou na okruh," řekl Kobajaši. "Věděl jsem, že je Timo nemocný, ale tohle jsem vážně nečekal. Byla to pro mě skvělá příležitost, ale neodjel jsem moc kol, protože pršelo. V prvním tréninku to nebylo špatné, snažil jsem se nedělat chyby a být na trati co nejvíc. Časy jsem měl docela dobré, i když bylo mokro a v Suzuce jsem nejezdil šest let," vysvětlil Japonec.
Kobajaši odkroužil třiadvacet kol a na konci odpoledního tréninku byl klasifikován jako dvanáctý. "Kamuji jezdil výjimečně dobře," ocenil šéfinženýr Toyoty Dieter Gass. "Timo by měl být zítra v pořádku. Páteční tréninky mu chybět nebudou, o víkendu se má počasí zlepšit, takže dnes nebylo možné dělat nějaké významné přípravy na závod."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.