Japonský rezervní pilot Kamuji Kobajaši se nečekaně dostal za volant monopostu Toyota, když v pátečních trénincích na Velkou cenu Japonska F1 v Suzuce zaskočil za nemocného Němce Tima Glocka.
Tým Toyota předpokládá, že Glock bude na sobotní kvalifikaci v pořádku, ale využil příležitosti, aby vyzkoušel Kobajašiho, pravidelného účastníka závodů série GP2, v krajně nepříznivých podmínkách, které v pátek v Suzuce panovaly.
"Že budu jezdit, to jsem se dozvěděl až v půl deváté ráno cestou na okruh," řekl Kobajaši. "Věděl jsem, že je Timo nemocný, ale tohle jsem vážně nečekal. Byla to pro mě skvělá příležitost, ale neodjel jsem moc kol, protože pršelo. V prvním tréninku to nebylo špatné, snažil jsem se nedělat chyby a být na trati co nejvíc. Časy jsem měl docela dobré, i když bylo mokro a v Suzuce jsem nejezdil šest let," vysvětlil Japonec.
Kobajaši odkroužil třiadvacet kol a na konci odpoledního tréninku byl klasifikován jako dvanáctý. "Kamuji jezdil výjimečně dobře," ocenil šéfinženýr Toyoty Dieter Gass. "Timo by měl být zítra v pořádku. Páteční tréninky mu chybět nebudou, o víkendu se má počasí zlepšit, takže dnes nebylo možné dělat nějaké významné přípravy na závod."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.