U Brawnu se schyluje k vnitrotýmovému duelu o titul. Jak se v této věci rozhodne vedení týmu jednat? Bude jeden z jezdců upřednostněný nebo budou mít stejné šance i přes riziko ztráty titulu?
Majitel a šéf týmu Ross Brawn, který dlouhé roku působil jako technický ředitel Ferrari, je přesvědčen, že několik roků korektní vztah mezi starším Barrichellem a mladším Buttonem vydrží i zkoušku duelu o titul. Současně popřel zprávy, že si jezdci mezi sebou už nevyměňují data.
„Mohu potvrdit, že všechna naše data jsou přístupná oběma jezdcům i všem inženýrům. Na stranu druhou je ale pravdou, že si jezdci mezi sebou nikdy neříkali, kde který brzdí a jak projíždí tu kterou zatáčku.“
Je podle Brawna jen přirozené, že chtějí získat titul oba, vztah jeho jezdců je však údajně i nadále upřímný.
„Jestli cítí nějaký tlak, pak jedině uvnitř týmu. Nebudeme jim bránit ve vzájemném souboji. Pokud mají oba i jen matematickou šanci, zůstane to otevřené.“
Brawn vysvětlil i otázku, která celou řadu lidí nenechává lhostejnými. Proč jsou výkony obou jezdců od jistého okamžiku rovnocenné, když na začátku sezony jasně vyčníval Button.
„Brzdy používané v úvodu sezony měly větší potenciál, ale hůře se využívaly. I před rokem měl Rubens s tímto problém, ale teď už je vše v pořádku. Bylo by nepřirozené, pokud by Jenson vyhrál vše a Rubens nic, neboť jsou oba velmi vyrovnaní.“
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.