U Brawnu se schyluje k vnitrotýmovému duelu o titul. Jak se v této věci rozhodne vedení týmu jednat? Bude jeden z jezdců upřednostněný nebo budou mít stejné šance i přes riziko ztráty titulu?
Majitel a šéf týmu Ross Brawn, který dlouhé roku působil jako technický ředitel Ferrari, je přesvědčen, že několik roků korektní vztah mezi starším Barrichellem a mladším Buttonem vydrží i zkoušku duelu o titul. Současně popřel zprávy, že si jezdci mezi sebou už nevyměňují data.
„Mohu potvrdit, že všechna naše data jsou přístupná oběma jezdcům i všem inženýrům. Na stranu druhou je ale pravdou, že si jezdci mezi sebou nikdy neříkali, kde který brzdí a jak projíždí tu kterou zatáčku.“
Je podle Brawna jen přirozené, že chtějí získat titul oba, vztah jeho jezdců je však údajně i nadále upřímný.
„Jestli cítí nějaký tlak, pak jedině uvnitř týmu. Nebudeme jim bránit ve vzájemném souboji. Pokud mají oba i jen matematickou šanci, zůstane to otevřené.“
Brawn vysvětlil i otázku, která celou řadu lidí nenechává lhostejnými. Proč jsou výkony obou jezdců od jistého okamžiku rovnocenné, když na začátku sezony jasně vyčníval Button.
„Brzdy používané v úvodu sezony měly větší potenciál, ale hůře se využívaly. I před rokem měl Rubens s tímto problém, ale teď už je vše v pořádku. Bylo by nepřirozené, pokud by Jenson vyhrál vše a Rubens nic, neboť jsou oba velmi vyrovnaní.“
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.