RED BULL – REVIEW; Černá neděle pro Red Bull, tak by se dal nazvat závod v Singapuru. Oba jezdci měli větší porci smůly, než je obvyklé. Doplatil na to hlavně Mark Webber, který po penalizaci přišel o dobré umístění a po selhání brzd ani nedokončil. Vettel mířil na stupínek nejvyšší, plány mu ale zkazil trest za rychlou jízdu v boxech.
Sebastian Vettel, 4.
Start ze špinavé strany trati nebyl moc povedený, ale než přišla penalizace, byl to pro mě dost dobrý závod. Je trochu otazník nad tím, za co jsem byl potrestán, myslím tím, že jsem neměl důvod na to až tak tlačit. Věděli jsme, že Lewise zastávkou nepředjedeme, prtože on zůstával na trati déle, takže jsem byl překvapený, když jsem dostal tu zprávu do rádia. S brzdami jsme byli na limitu, sundával jsem nohu z pedálu dřív, než obyčejně a brzdil jemněji, když jsem byl mezi vozy. Občas jsem musel trochu poodjet, abych je ochladil, než jsem začal znovu vyvíjet tlak. Vždycky musíte naslouchat svému vozu. Co se šampionátu týče, myslím, že historie ukázala různé scénáře. V dalších závodech budeme mít podobný přístup – snažit se o pole position a vítězství. Je to velmi přímočaré.
Mark Webber, nedokončil
Měli jsme podezření na problém s brzdami, takže když jsem přijel na svou zastávku v boxech, kluci provedli vizuální kontrolu. Zdálo se jasné, že budu pokračovat, ale poté přišlo selhání a odstoupil jsem. Chlapi udělali, co mohli, myslím, že jsme byli pár vteřin od odstoupení, než přišlo selhání, takže jsme zklamaní. První kolo bylo trochu divoké, jak byste na městském okruhu čekali, a měli jsme malý souboj s Fernandem v sedmé zatáčce, oba jsme byli širocí. Asi o devět kol později jsem musel nechat Fernanda projet, ale Glock byl bohužel mezi námi, takže jsem ho musel pustit také. Můj závod byl od té chvíle poznamenán. Myslel jsem si, že incident byl oboustranný, ale stewardi rozhodli, že musím pustit Fernanda a Glocka před sebe, takže jsem ztratil výsledek tvrdé práce z prvního stintu. Podle mě to byl tvrdý trest, Kimi udělal ve Spa něco podobného a prošlo mu to. Chtěl bych poděkovat chalpům v garáži za tenhle víkend – jsou úžasní a to je důvod, proč jsme druzí v poháru konstruktérů. Držím palce, abychom letos dokončili vysoko.
Christian Horner, šéf týmu
Dnešek je jedno velké zklamání, bohužel přinesl spoustu incidentů. Ani jeden ze závodníků neměl dobrý start, což se ani na špinavé starně trati nedalo čekat, a Rosbergovi se povedlo dostat před Sebastiana. Byla škoda, že Mark musel pustit Glocka s Alonsem po širokém výjezdu ze sedmé zatáčky. Sebastian dostal penalizaci a poškodil si difuzer o obrubník – a přes to všechno dovezl auto na čtvrtém místě po opravdu skvělé závodní jízdě. U Marka jsme měli starosti s opotřebením jeho brzd, takže jsme ho povolali k zastávce o pár kol dřív a provedli vizuální bezpečnostní prohlídku. Na pohled vypadaly oba brzdové disky a destičky dobře, vyčistili jsme chlazení brzd od nečistot. Po zastávce se opotřebení začalo zhoršovat a zrovna jsem se ho chystali zavolat, když se objevilo selhání disku.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.