BMW – REVIEW; Pro Roberta Kubicu byl dnešní závod jedním velkým bojem, který nakonec proměnil alespoň v jeden bod. Jeho kolega Heidfeld nedokončil kvůli kolizi se Sutilem, jíž označil za stupidní incident. FIA se jí po závodě hodlá zabývat.
Robert Kubica, 8.Byl to opravdu těžký závod. Měl jsem trochu smůlu s vyjetím zpomalovacího vozu. Ztratil jsem několik míst, protože jsem těsně před vyvěšením žlutých vlajek tankoval. Navíc jsme měli velké potíže s odcházením zadních pneumatik. Kvůli tomu bylo posledních deset patnáct kol mého stintu hodně pomalých a hlavně v tom posledním stintu jsem musel hodně bránit svou pozici. Musím říct, že tohle byl nejvydřenější bod v mém životě.Nick Heidfeld, nedokončil.Podle mě to byla jednoznačně chyba Adriana Sutila. Bylo to evidentní zevntiř zevnitř a později i z televize. Otočil se pozadu a pak prostě vjel na trať, přímo do mého auta. Tohle se nedělá. Neměl jsem žádnou šanci se tomu vyhnout. Byl jsem poslední s velkým nákladem paliva. Rychlosti na konci závodního pole byly hodně nízké a tak jsem brzy začal šetřit palivo, protože předjíždění bylo stejně nemožné. I když byly mé šance dnes daleko od slibných, je frustrující nekončit kvůli tak hloupému incidentu.Willy Rampf, vedoucí inženýr BMW SauberNickův start byl těžký, vzhledem k tomu, že začínal z pitlane. Nehoda, kterou nezavinil, mu závod zničila úplně. Robert ztratil na startu. Později se nemohl probojovat zpátky, protože naše tempo bylo v porovnání s kvalifikací špatné. Navíc trpěl velmi brzy degradací pneumatik. Nakonec si nadělil jeden bod, o který musel v posledních kolech hodně tvrdě bojovat.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.