BMW – REVIEW; Pro Roberta Kubicu byl dnešní závod jedním velkým bojem, který nakonec proměnil alespoň v jeden bod. Jeho kolega Heidfeld nedokončil kvůli kolizi se Sutilem, jíž označil za stupidní incident. FIA se jí po závodě hodlá zabývat.
Robert Kubica, 8.Byl to opravdu těžký závod. Měl jsem trochu smůlu s vyjetím zpomalovacího vozu. Ztratil jsem několik míst, protože jsem těsně před vyvěšením žlutých vlajek tankoval. Navíc jsme měli velké potíže s odcházením zadních pneumatik. Kvůli tomu bylo posledních deset patnáct kol mého stintu hodně pomalých a hlavně v tom posledním stintu jsem musel hodně bránit svou pozici. Musím říct, že tohle byl nejvydřenější bod v mém životě.Nick Heidfeld, nedokončil.Podle mě to byla jednoznačně chyba Adriana Sutila. Bylo to evidentní zevntiř zevnitř a později i z televize. Otočil se pozadu a pak prostě vjel na trať, přímo do mého auta. Tohle se nedělá. Neměl jsem žádnou šanci se tomu vyhnout. Byl jsem poslední s velkým nákladem paliva. Rychlosti na konci závodního pole byly hodně nízké a tak jsem brzy začal šetřit palivo, protože předjíždění bylo stejně nemožné. I když byly mé šance dnes daleko od slibných, je frustrující nekončit kvůli tak hloupému incidentu.Willy Rampf, vedoucí inženýr BMW SauberNickův start byl těžký, vzhledem k tomu, že začínal z pitlane. Nehoda, kterou nezavinil, mu závod zničila úplně. Robert ztratil na startu. Později se nemohl probojovat zpátky, protože naše tempo bylo v porovnání s kvalifikací špatné. Navíc trpěl velmi brzy degradací pneumatik. Nakonec si nadělil jeden bod, o který musel v posledních kolech hodně tvrdě bojovat.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.