BMW SAUBER – REVIEW; Končící tým mnichovské automobilky kvalifikoval oba monoposty do Top10, vyrovnaný vnitrotýmový souboj vyšel lépe Heidfeldovi.
Německý pilot si podobně jako řada dalších účastníků Top10 stěžoval na zastavení kvalifikace červenými vlajkami těsně před jejím skončením. Kubica naopak jediný sympaticky uvedl to, co bylo od začátku jasné. Všichni by se ve druhém měřeném letmém kole pravděpodobně na měkčích směsích zlepšili.
Nick Heidfeld, 8.Přestože je fajn, mít oba vozy v Top10, letos se nám v kvalifikacích skoro vůbec nedařilo, jsem hodně zklamaný. Auto jsme postupně zlepšovali a v Q3 jsme nestihli využít výhody měkčích směsí, neměli jsme dnes zkrátka štěstí.
Robert Kubica, 9.Náš výsledek určitě ovlivnila nehoda Rubense Barrichella, ale podobně na tom byli i ostatní. Škoda, že jsme nejprve použili tvrdší směs, byla asi o dvě desetiny pomalejší. Okruh je velkou výzvou, vyžaduje hodně přilnavosti a současně je náročný na brzdy, také je fyzicky náročný s celou řadou zatáček, ve kterých se s autem perete. Uvidíme, jak na to budou zítra reagovat pneumatiky.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.