Williams se jako jediný tým pustil do vývoje setrvačníkového systému KERS. Během dosavadního průběhu sezóny se týmu nepodařilo systém dotáhnou do konce a tak doposud nebyl týmem nasazen. Při víkendu v Monze, ale z tábora týmu Franka Williamse zaznělo, že ho i nadále plánují použít příští rok.
Williams se stal minulý týden znovu členem FOTA a tak čelí velkému problému, jelikož ostatní členové se dohodli, že KERS z úsporných důvodů v roce 2010 nepoužijí. Patrick Head v Monze přiznal, že nesouhlasí s postojem FOTA o KERS a dodal, že to bude "předmětem další diskuse." Dále novináře ubezpečil, že Williams nebude v roce 2010 používat motory Mercedes a za nejpravděpodobnější možnost označil agregáty Renault.Právě francouzský tým použil svůj systém KERS v Monze poprvé potom, co se ho po několika závodech na začátku sezóny vzdal. Systém se daří pravidelně nasazovat pouze stájím McLaren a Ferrari, funkční systém KERS mají také u BMW, ale ti se ho podobně jako Renault přestali po několika závodech používat.Systém KERS se v Monze neukázal jako rozhodující výhoda, přestože se obecně mělo za to, že se jedná o okruh pro systém KERS neobyčejně výhodný. V průběhu víkendu se ukázaly tyto předpovědi jako mylné. Podle jezdců McLarenu, kteří úspěšně odjeli se systémem KERS všechny letošní závody, se zde KERS nedokáže za jedno kolo ani dostatečně nabýt, právě díky prudkému brzdění, při kterém vzniká pro elektromotor příliš velký kroutící moment. Se systémem nebyli spokojení ani u Renaultu, kde si Alonso stěžoval na jeho špatnou funkci na startu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.