Williams se jako jediný tým pustil do vývoje setrvačníkového systému KERS. Během dosavadního průběhu sezóny se týmu nepodařilo systém dotáhnou do konce a tak doposud nebyl týmem nasazen. Při víkendu v Monze, ale z tábora týmu Franka Williamse zaznělo, že ho i nadále plánují použít příští rok.
Williams se stal minulý týden znovu členem FOTA a tak čelí velkému problému, jelikož ostatní členové se dohodli, že KERS z úsporných důvodů v roce 2010 nepoužijí. Patrick Head v Monze přiznal, že nesouhlasí s postojem FOTA o KERS a dodal, že to bude "předmětem další diskuse." Dále novináře ubezpečil, že Williams nebude v roce 2010 používat motory Mercedes a za nejpravděpodobnější možnost označil agregáty Renault.Právě francouzský tým použil svůj systém KERS v Monze poprvé potom, co se ho po několika závodech na začátku sezóny vzdal. Systém se daří pravidelně nasazovat pouze stájím McLaren a Ferrari, funkční systém KERS mají také u BMW, ale ti se ho podobně jako Renault přestali po několika závodech používat.Systém KERS se v Monze neukázal jako rozhodující výhoda, přestože se obecně mělo za to, že se jedná o okruh pro systém KERS neobyčejně výhodný. V průběhu víkendu se ukázaly tyto předpovědi jako mylné. Podle jezdců McLarenu, kteří úspěšně odjeli se systémem KERS všechny letošní závody, se zde KERS nedokáže za jedno kolo ani dostatečně nabýt, právě díky prudkému brzdění, při kterém vzniká pro elektromotor příliš velký kroutící moment. Se systémem nebyli spokojení ani u Renaultu, kde si Alonso stěžoval na jeho špatnou funkci na startu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.