KERS bude předmětem další diskuse

Räikkönen, Kimi
Räikkönen, Kimi, foto: Scuderia Ferrari
JirkaV 14. září 2009 17:23
Sdílej:

Williams se jako jediný tým pustil do vývoje setrvačníkového systému KERS. Během dosavadního průběhu sezóny se týmu nepodařilo systém dotáhnou do konce a tak doposud nebyl týmem nasazen. Při víkendu v Monze, ale z tábora týmu Franka Williamse zaznělo, že ho i nadále plánují použít příští rok.

Williams se stal minulý týden znovu členem FOTA a tak čelí velkému problému, jelikož ostatní členové se dohodli, že KERS z úsporných důvodů v roce 2010 nepoužijí. Patrick Head v Monze přiznal, že nesouhlasí s postojem FOTA o KERS a dodal, že to bude "předmětem další diskuse." Dále novináře ubezpečil, že Williams nebude v roce 2010 používat motory Mercedes a za nejpravděpodobnější možnost označil agregáty Renault.Právě francouzský tým použil svůj systém KERS v Monze poprvé potom, co se ho po několika závodech na začátku sezóny vzdal. Systém se daří pravidelně nasazovat pouze stájím McLaren a Ferrari, funkční systém KERS mají také u BMW, ale ti se ho podobně jako Renault přestali po několika závodech používat.Systém KERS se v Monze neukázal jako rozhodující výhoda, přestože se obecně mělo za to, že se jedná o okruh pro systém KERS neobyčejně výhodný. V průběhu víkendu se ukázaly tyto předpovědi jako mylné. Podle jezdců McLarenu, kteří úspěšně odjeli se systémem KERS všechny letošní závody, se zde KERS nedokáže za jedno kolo ani dostatečně nabýt, právě díky prudkému brzdění, při kterém vzniká pro elektromotor příliš velký kroutící moment. Se systémem nebyli spokojení ani u Renaultu, kde si Alonso stěžoval na jeho špatnou funkci na startu.

Témata:
ERS
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.