BELGIE – KVALIFIKACE; Pole position dnes vybojoval v nečekaně se vyvíjející kvalifikaci Fisichella, jenž byl rychlý jak s natankovanou nádrží, tak s téměř prázdnou. Startovní rošt je velmi vyrovnaný, rozdíly minimální, favorité jsou ale přes suchou dráhu vzadu.
První díl dnešní kvalifikace přinesl celou řadu nejlepších kol jezdců, od kterých se to ani nečekalo. Na prvním místě průběžné tabulky se to jmény jen hemžilo a provizorní pole position patřilo delší dobu Glockovi, Hamiltonovi, Kubicovi a naposledy Fisichellovi z týmu Force India. Druhý nejlepší čas zajel Trulli. Toyotám se v Belgii zatím daří. Vítěz z Maďarska Hamilton postoupil se štěstím z patnáctého místa. Nepostoupili naopak Buemi, Alguersuari, Nakajima, Grosjean, Badoer. Náhradník ve službách Ferrari byl sice proti Valencii rychlejší, nicméně jeho dnešní působení skončilo poškozením pravé zadní strany vozu o bariéru. Problémy na dráze měli ale i jiní. Barrichello sekal trávu, Glock a Alonso byli pouze o něco delší respektive širší.
Zatímco v první části šlo vše podle letošních tradicí, druhý díl přinesl první překvapivé výsledky. V kvalifikačním sítu uvízli k velkému překvapení jezdci, řadící se mezi favority na bodovaná místa, dokonce i titul. Ačkoliv při GP Evropy vybojovali Hamilton a Kovalainen v kvalifikaci double, tentokrát nepostoupili ani do Top10. Do závěrečných bojů se nekvalifikovali ještě Sutil, Alonso a vedoucí jezdec šampionátu Button. Nejlepšího času naopak naposledy s téměř prázdnými nádržemi dosáhl Trulli. Čtvrté místo Fisichelly dávalo tušit překvapení. Velmi konkurenceschopné časy zajíždělo BMW.
Bitva o pole position se očekávala především mezi piloty Red Bull, Barrichellem a Raikkonenem. Všem ale vypálil rybník zkušený veterán Fisichella. Fisico zajel nejlepší čas už při svém prvním ze dvou rozhodujících kol a jeho výkon nebyl překonán. Majitel stáje Vijay Mallya, jenž stále ještě čeká na svůj první bod v šampionátu, se na pitwall radoval, ale ani on takovému výsledku nemohl delší dobu uvěřit. Obecně se soudí, že motory Mercedes patří k nejsilnějším, zřejmě v Silverstone připravili výborně fungující aerodynamické novinky.
Do první řady se spolu s Italem postaví Trulli. Následují Heidfeld a Barrichello, Kubica a Raikkonen, na Vettela a Webbera s Rosbergem zbyly až závěrečné pozice Top10. Největšího výkonnostního vzestupu zřejmě vedle Force India dosáhlo BMW Sauber.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.